Matsuura CNC fräs inköpt
Re: Matsuura CNC fräs inköpt
Helt rätt. Nikken är ett mycket vanligt rundbord. Ofta med eget styrsystem och M-kod aktiverat på äldre maskiner. Du har M-kod klar om du skulle dyka på ett liknande rundbord 

Har i dag försökt att skicka över ett nytt program till fräsen från en pc men jag lyckades inte. Jag behöver veta mera om BTR enheten som sitter i fräsen. Den heter GNT 7202. Är det någon som har en manual för den?

Här finns det lite info i alla fall.
http://www.elektro-trading.com.pl/pdf/gnt/7202.pdf
Jag tror det är de här boxarna som StellaData säljer.
Kolla med dem.
http://www.elektro-trading.com.pl/pdf/gnt/7202.pdf
Jag tror det är de här boxarna som StellaData säljer.
Kolla med dem.
Ja som jag också har förståt så säljer stella data den o jag får ringa dom på måndag. Hade varit roligt att fortsätta testa fräsen i morgon söndag men jag får vänta till måndag 

Det ser tomt ut i hålet vid "power". Ska det vara så?
Vad har du provat med för inställningar, nu när det inte fungerar?
Vad har du provat med för inställningar, nu när det inte fungerar?
- CNC Viking
- Kontakt:
Intressant fråga! Har den ström?
Du kanske skulle starta en extra tråd som fokuserar på "BTR-box GNT 7202" el. liknande. Då kanske många ser den, som annars inte är intresserade av Matsuura i sig, och kommer till undsättning.
Du kanske skulle starta en extra tråd som fokuserar på "BTR-box GNT 7202" el. liknande. Då kanske många ser den, som annars inte är intresserade av Matsuura i sig, och kommer till undsättning.
Ja power är utan kontakt på bilden men jag sätter i den när jag provar. Det är vilken Baudrate GNT:n är instäld på. Hur många databit, antalet stobit, mm. Det fins 2st socklar att justera på i GNT:n men ingen förklaring vad dom gör. Satt o provade mig fram i dag men lyckades inte hitta rätt.
Man måste ha en manual om man skall få fart på en GNT-7202 (jag har svarat i rubricerad tråd)
- CNC Viking
- Kontakt:
labmaster skrev:
"(jag har svarat i rubricerad tråd)"
Kan du kanske bifoga länken till tråden?
"(jag har svarat i rubricerad tråd)"
Kan du kanske bifoga länken till tråden?