Den som vi inte har fått sett än ?JimmyAndersson skrev:samma teknik som jag använder till mitt borrstativ
castAr nu på kickstarter
Re: castAr nu på kickstarter
Några välmenande synpunkter:
VR-hjälmar floppade för att dom var så dåliga, otroligt svårt att göra dom så man inte blir åksjuk. Den nya Occulus Rift-vr-hjälmen försöker ju lösa dom problemen, vet inte hur bra dom lyckats.
Företaget som det började vid är Valve, dom gör PC-spel och distributionskanalen Steam. De är nu på gång med att lansera sin plattform "Steam Box". Jag kan tänka mig att de lade ner det här projektet för det inte låg i linje med övriga produkter, alternativt att det skulle ta uppmärksamhet från Steam Box:en.Marta skrev:Det finns nog skäl att inte bli allt för entusiastisk. Som jag förstår det som sägs i videon det länkas till så valde företaget där utvecklingen började att dra i nödbromsen. Det gjorde de knappast utan skäl.
Mnja, inte alla spelare. Både Nintendo och Microsoft har ju lyckade spelprodukter som går ut på att skuggboxas. Jag tror att den största faktorn till att 3D (då tänker jag på 3D-tv och 3D Bio) gått så dåligt är att tekniken är dålig. Intrycken från castAr är att dom löser en del av problemen med 3D-tv. Återstår att se om det räcker.Marta skrev:Spelare vill ha action, de vill kunna interagera snabbt med spelet de håller på med. Knappast möjligt genom att flytta pjäser på ett bräde eller peta på dem med en pinne. Någon tillverkare, vill minnas det var Sony, försöke att sälja något där spelaren skulle stå och skuggboxas, men det blev ju ingen större succe. Det här är ganska likt även om 3D-projektion tillkommit. 3D rent generellt har inte blivit någon större succe. De klumpiga specialglasögonen sänker det.
Jag tycker det verkar relativt billigt. 189 dollar (ungefär 1200) för en tidig version av glasögonen och en matta. Priset kan nog komma ner. Verkar enkelt att sätta upp, lägg mattan på bordet och starta brillorna. Jag är också nyfiken på hur det funkar i ett upplyst rum och med många användare. Inte för att jag brukar spela tv-spel i dagsljus, men ändå. Jag har ett dedikerat spelbord för brädspel, den får plats.Marta skrev:Hur kommer kostnaden att bli? Hur stökigt blir det att sätta upp? Hur fungerar det i ett normalupplyst rum med fönster och dagsljs? Har folk i allmänhet tillgång till den plat det tar upp? Visst är det väl en intressant ide, men förmodligen inget någon vill leka med i sådan utsträckning att de betalar större summor för produkten. Se vad som hände med VR-hjälmar. Det blev en flop. Alldeles för dyrt. Såg ingen indikation alls om kostnadsnivå för den färdiga produkten. Det är ett tydligt varningstecen.
VR-hjälmar floppade för att dom var så dåliga, otroligt svårt att göra dom så man inte blir åksjuk. Den nya Occulus Rift-vr-hjälmen försöker ju lösa dom problemen, vet inte hur bra dom lyckats.
Naturligtvis kommer den här tekniken behöva finna sin egen nisch. Jag tror den kan funka i medicinska tillämpningar (titta på MRI-scanningar, t.ex.). Personligen hoppas jag på lite roliga brädspel.Marta skrev:Blir det något får det nog bli för speciella applikationer. Någon nämnde flygsimulator. Chansen till en massprodukt är i bästa fall infinitesimal och sannolikt exakt noll. Världens patentkontor är knökfulla av finurliga uppfinningar och falnade drömmar om att ha kommit på något lika fantastiskt som hjulet.
Jag går igång och tänker på häftiga brädspel direkt, öppnar ju upp oändligt med möjligheter på den fronten!
Ja, och det finns nog plats för lite action också. Tänk att ha ett par kompisar runt bordet och tävla med sin lilla virtuella RC-bil mot dem på en bana med gupp, broar och annat. Det var det första JAG kom på. Eller köra dogfight med sitt lilla virtuella flygplan. Finns många som är långt bättre på att kläcka idéer än vad jag är... Gäller bara för dem att få stenen att börja rulla ordentligt.