Hej! Vår dator har just krachat, halvt exploderat, brunnit. Ja, typ allt en dator kan göra när den inte fungerar.
Men iallafall. Jag sitter och kollar på elgiganten och letar efter en bra dator. Jag har hittat en: elgiganten.se/../ACDTSREEQ002/acer-aspire-tc-stationar-dator-tc105. På en annan dator som jag kollade på fanns samma grafikkort och där hade två personer skrivit: Grafikkortet måste bytas direkt! Fungerar: Spel: Jag undrar om detta graffikkort (AMD Radeon HD 8470) Kan fungera för spel såsom: Slaget om midgård, Flatout?
Tacksam för svar.
Senast redigerad av blueint 13 oktober 2013, 00:49:09, redigerad totalt 1 gång.
Anledning:urltrim
Om du kan, bygg ihop av egna delar istället så får du mycket mera för pengarna.
Annars om du vill köpa en komplett dator så titta på t.ex Kompletts eller Inets egna datorer.
Nu vet man ju inte riktigt vad som har hänt, men det låter som om disken har gått sönder på något sätt, därför den inte hittar Windows. Du får inget felmeddelande vid uppstart?
Har du flyttat den gamla disken till den nya datorn?
Det brukar inte fungera att göra så med Windows. Hårdvaran matchar inte längre med vad som förväntas.
1) Jag uppfattade det som att han fått igång sin gamla maskin
2) NTLDR laddas i så tidigt skede så Windows bryr sig inte om hårdvaran i det läget.
Du borde kunna gå in i BIOS inställningarna på datorn och ställa in att den så att den visar vad den gör när den startar. Vet inte i huvudet hur man gör det på din HP dock. I BIOS-läget ska du också kunna se om den hittar hårddisken.
Hmmm. Nej, det finns ingen BIOS meny på den startskärmen. Men farsan har tydligen fixat ett operativsystem. Så, jag återkommer med mer information efter det försöket.
Jippey!!!
Efter att pappa tog den till en av hans kompisar så fungerar datorn igen! Jag tror att det var en glapp kabel mellan hårddisk och moderkort. Han sa att om jag bara hade försökt lite till hade jag säkert sett den lösa kabeln.
Men tack för all hjälp ändå!