Tjena,
Jag har som så många andra problem med att batteriet i min bärbara är dött.
Visst kan man beställa via e-bay, men frakttiderna... suck..
Finns det någon som har under en månads frakttid?
Undra hur de svenska butikerna tänker, nästan tusen kronor för nåt som kostar ~300 INKL frakt från Kina.
Hur gör ni? Byter ni celler själva? Batteriet till min HP HDX18 ser väldigt inbrottssäkert ut..
Detta är ju ett ständigt gissel, varför kan man inte ha EN standard för batterier till bärbara?
/DeVille
Batterier till bärbara datorer
-
rikkitikkitavi
Re: Batterier till bärbara datorer
Varför ha en standard när man kan specialdesigna och ta bra betalt?
Klart att det är dyrt i svenska butiker, de tar så mycket betalt som de bara kan. Men sedan skall du lägga på 100 kr i moms och tull samt tullningsavgift (slå ut den på några hundra batterier...) så blir det bara halva priset. Man KAN inte jämföra pris utan moms + tull med pris över disk i Sverige.
För det mesta brukar inte batterierna tvärdö, då har man ju tid att beställa från Kina. Men dör batteriet tvärt är det ju inte så mycket att be för, men man kan se ifall de finns i USA eller UK eller DE för lägre peng, och så beställa med snabbare frakt. Fast så mycket billigare än svenska butiker blir det nog inte.
Byta celler? Blir det inte strul med skyddskretsarna då?
Klart att det är dyrt i svenska butiker, de tar så mycket betalt som de bara kan. Men sedan skall du lägga på 100 kr i moms och tull samt tullningsavgift (slå ut den på några hundra batterier...) så blir det bara halva priset. Man KAN inte jämföra pris utan moms + tull med pris över disk i Sverige.
För det mesta brukar inte batterierna tvärdö, då har man ju tid att beställa från Kina. Men dör batteriet tvärt är det ju inte så mycket att be för, men man kan se ifall de finns i USA eller UK eller DE för lägre peng, och så beställa med snabbare frakt. Fast så mycket billigare än svenska butiker blir det nog inte.
Byta celler? Blir det inte strul med skyddskretsarna då?
Re: Batterier till bärbara datorer
Av mina 20-30 st ebay kina köp så tror jag att ett eller två paket har tagit 4 veckor, resten hemma på två veckor, nu var det dock komponenter så paketen var ju mindre.
Och bara för att jag har haft bra leveranstid så åker du väl på 2 måndares väntan...
Och bara för att jag har haft bra leveranstid så åker du väl på 2 måndares väntan...