Biltema satsen saknar blocknyckel 16 och 18
Cocraft saknar också som många andra blocknyckel 16 och 18, men även långa hylsor 9, 11, 16 och 18, dock är de inte så vanligt att man får långa hylsor i storlekar över 13 mm, inte för jag aldrig behövt de men... Ett plus är att man får med hylsa 32 som används till en del hjullager och insatsfilter..
Bahco saknar mycket! Block vill man gärna ha från 4-5mm upp till 19-22mm i de är lättare att skriva vilka som följer med än skriva vad som saknas så här kommer de som är med 8, 10, 12, 13, 14, 17 mm mycket snålt, men denna låda har tidigare varit på rea och har då kostat runt 7-800kr har jag för mig!
För ovanlighetens skull så har de även valt att ta bort även samma ur 1/2"-fattnings hylsorna stöter du på en 16 eller 18mm i med denna sats så är man fast!
16mm skalle är väldigt vanlig i hjulupphängningar på bilar och på bromsar! Även 7mm insex syns inte till vilket brukar vara den man lossar glidpinnarna på ate bromsok med!
Bacho är inte längre Svenskt som de en gång var, utan ägs numera av SNA Europe? och har gått ner sig i båda garanti-tid och kvalitet rejält! Hoppa över dessa verktyg om du kan!
Jag kör själv biltemas-låda, kvaliteten är tillräckligt bra för
hobbyprojekt, det som inte håller måtten är 1/4" bitsen men där är de svårt att hitta saker som håller!
Förutom mina 2 egna bilar så håller jag familjens flotta flytande om 4-5bilar varv 3 företagsbilar som går hårt!
Fördelen med biltemas låda är att man vet vart man köper tillbehören och de är billigt och de finns ett stort utbud, jag har kompletterat med en del blocknycklar, spärrskaft och större hylsor!
EDIT: Ska även lägga till att jag behövt köpa till torx-hylsor i biltema lådan!
Jag söker fortf efter den ultimata lådan, har sneglat på Hazet och Bon