TI Sensortag

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Buffi

TI Sensortag

Inlägg av Buffi »

Surfade runt lite och sprang på en några månader gammal low-energy bluetooth sensor-grej ifrån TI som heter Sensortag.
Har någon här inne lekt med den än?

http://www.ti.com/ww/en/wireless_connec ... nsortag-bn
http://makezine.com/2013/04/18/teardown ... sensortag/

Med tanke på att den bara kostar 25$, så verkar man få väldigt mycket för pengarna.
Verkar lätt att prata med dom inbyggda 6 sensorerna (+ två knappar) via bluetooth, och den ska tydligen klara av att snurra på rätt länge med det inbyggda batteriet pga att den använder bluetooth low energy.

Eftersom den är så billig, så drog jag iväg en beställning på 10st, för att se om man kan hitta på något kul med den.
Verkar vara en väntetid på 2+ veckor innan dom ens skickas från USA dock, så tar väl säkert nästan en månad innan dom kommer, men tänkte kolla lite om vad andra i Sverige tycker om den här grejen.

Är det bara jag, eller är det här en jävligt kul pryl med tanke på priset?
Senast redigerad av Buffi 20 juli 2013, 14:54:24, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Icecap

Re: TI Sensortag

Inlägg av Icecap »

Döda länkar...
Buffi

Inlägg av Buffi »

Lyckades fucka upp länkarna på nåt sätt. Nu fungerar dom iaf
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Tack för tipset, verkar väldigt intressant.

Blir att beställa en och se vad man kan göra med den. Verkar finnas hos Digikey för 180kr.
Buffi

Inlägg av Buffi »

Hah, önskar att jag såg det först.
Blev sugen på att beställa en därifrån nu också, för att få det lite snabbare :)
Drar till Kina i två veckor nu dock, men om det inte skeppats från USA innan jag kommit hem, så blir det en beställning från digikey med.
Jag är fan riktigt hypead på dom här. Verkar kunna gå att hitta på en massa bus med dom...
Skriv svar