iPad-display till dator

Berätta om dina pågående projekt.
blueint
Kontakt:

Re: iPad-display till dator

Inlägg av blueint »

Det finns ingen mer skriftlig version?
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Finns här: http://www.electricstuff.co.uk/nanohack.html
Dock inte direkt något om touch tekniken som apple använder, vad jag kan se.
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

Jo som sagt. Jag har kontakter liggandes som jag ytterst gärna säljer! Köp inte på nätet, köp av mig istället...jag lovar ett billigare pris.

Har inte tagit mig tid att tillverka något adapterkort ännu så om jag inte hinner hakar jag gärna på om du tillverkar ett.
Agwan

Inlägg av Agwan »

Jag snackade med min komponent-"kontakt" och fick prover gratis. Men behöver jag fler hör jag av mig till dig.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Hur går det med projektet?
Agwan

Inlägg av Agwan »

Det var ingen som var intresserad att vara med och driva projektet, så det ligger lite på sparlåga i väntan på intressenter. Jag har fått hem touchpaneler, men displayen jag beställde avbokades av säljaren på e-bay. Har inte beställt någon ny.

Kortet är ungefär som jag visat tidigare. Har ritat kontakternas footprint och routat dem förutom backlighten.
Plogen

Inlägg av Plogen »

Har själv vart sugen på att koppla in en iPad display till datorn. Känns riktigt nice att ha som extraskärm.

Först tänkte jag tillverka ett breakout kort likt:
http://emerythacks.blogspot.se/

Men sedan hittade jag denna designen:
http://mikesmods.com/mm-wp/?p=247

Och efter det hittade jag denna:
http://dp2retina.rozsnyo.com/

Jag blev lite lat så det fick bli kortet ifrån rozsnyo. Jag meddelar hur väl kombinationen fungerar när jag har fått alla prylar.

Displayen beställdes jag här:
ebay.co.uk/../New-LG-Philip-LP097QX1-SPC2-Screen-Panel-Replacement-For-Apple-iPad3
Senast redigerad av blueint 7 juli 2013, 21:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: urltrim
Agwan

Inlägg av Agwan »

Jo, jag har sett de där killarnas också. Jag tycker den du beställde är lite väl avancerad. Men det är ju ändå väldigt smidigt med av/på-knapp och att kunna ställa backlighten så som han gjort.

Jag funderar på att ha en bygel eller liknande för att ställa backlighten. Man ändrar ju ändå sällan den, iaf inte jag.

Vad händer med 3V3 från displayporten när datorn går in i energisparläge? Slås den av? Isf kunde man använda den för att slå av backlighten när datorn ändå slår av signalen.

Jag beställde också en display, men efter några dagar fick jag information att det var något fel med displayen och att de inte kunde skicka den. Så jag behöver beställa igen, men inte kommit så långt.
Plogen

Inlägg av Plogen »

Hämtade ut både LCD displayen och interface-kortet idag och allt fungerade som förväntat.
Gjorde en temporär montering av displayen. Skall känna mig fram för vart jag vill ha displayen monterad. När jag vet vart och hur jag vill ha den så blir det till att fräsa ut någon snygg/smidig ram/hållare.

Med native upplösningen 2048*1536 vilket är den enda upplösningen som stöds av interface-kortet så gäller det att ha skärmen nära sig om man vill kunna läsa text utan att förstora upp den.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

1100-1200kr för display och adapter, som sagt vad kostar en platta med samma skärm som man kan köra vnc på? dvs man kan även styra den datorn som visar bilden..
Hoppas på att de kommer göras betydligt billigare adapterar snart!
Plogen

Inlägg av Plogen »

gOry skrev:1100-1200kr för display och adapter, som sagt vad kostar en platta med samma skärm som man kan köra vnc på? dvs man kan även styra den datorn som visar bilden..
Hoppas på att de kommer göras betydligt billigare adapterar snart!
Kan säkert finnas Android tablet för ungefär samma pris som för det jag köpte.
Kan tänka mig vissa nackdelar som du gärna får hitta lösningar på för att hjälpa andra som funderar på den typ av lösning:

Antar att en sådan lösning behöver förlita sig på att grafiken streamas över nätverket? Att streama 2048*1536 antar jag tar upp en del nätverk och processorresurser? Antar att det bör finnas lösningar som enbart uppdaterar dom delar av skärmen som förändras? Men jag vill kunna köra över t.e.x. 1080p youtube...

Kan en sådan lösning vara lika smidig som att dra ut ett fönster ifrån en skärm till en annan?
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

funkar touchgränssnittet med detta interface?
Plogen

Inlägg av Plogen »

Om du ghost_rider menar dp2retina interfacet så nej, den har inte touch.
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Det är ju synd. Då kan man ju lika gärna köpa en större skärm för samma pris i princip.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

digitizern följer väl inte ens med om man köper skärmen..
Skriv svar