h00matis: Dom är lite svåra att hitta. Finns troligen bara i din lokal "asiatiska-butik". Dessa kan vara svåra att hitta.
I stockholm finns det en vid kungsbron/kungsgatan/vasagatan.
En av anledningarna till att du får så stor ökning av singalstyrkan är att den antenn som sitter som orignal på USB-sticka ... ***** *** (inte är så bra).
Det *är* intrång i upphovsrätten. Be dem åtminstone att göra lite reklam för konstruktören (dvs dig Netrunner.) Det ger mer än att t.ex be dem att plocka bort bilderna.
Visserligen så gör vi likadant på forumet: Det händer då och då att bilder läggs in från andra sajter. Egentligen får man ju bara publicera bilder som man själv tagit.
I det där fallet är det ju solklart bildstöld, men här på forumet så länkas ju de allra flesta bilder från andra sidor.. sånt kan väl ändå inte vara olagligt? Att hitta till orginalsidan brukar ju sällan vara svårt.
Bildstöld är för övrigt väldigt frustrerande, även om det inte är något mästerverk man fotat... en MHF-medlemstidning på lokal nivå snodde Trial-bilder från min hemsida utan att jag visste ett smack.. gissa om jag blev förvånad då jag läste tidningen!