Efter en utbytestermin i Holland har jag äntligen tagit tag i projektet igen, som jag längtat.
Alla delar är leverade, listan på mina inköp finnes här:
Jag har även gjort en CAD-ritning, lite ändringar kommer göras, men det ger en bild av hur bygget kommer så ut på ett ungefär. Se bifogad fil "CNC-fräs".
CNC-fräs.jpg
Under mellandagarna har jag spenderat med att förstå mig på hur all elektronik ska kopplas samman och vilka inställningar som behövs göras i Mach3, för att få en bra översikt gjorde jag ett kopplingsschema löpande, se bifogad fil "kopplingsschema". Breakout board:et är kopplat till en smoothstepper, kan vara bra att veta.
Kopplingsschema.png
Givetvis så går ju inte allt som man tänkt sig...
Kan inte förstå hur jag ska koppla in min spindel så att jag kan kontrollera den med min PWN-controller, eller så är det så att mina inställningar i Mach3 är felaktiga. Antar att det är något ganska enkelt jag inte förstår mig på, men trots googlingar och youtube-tips har jag inte lyckats knäcka nöten. Jag har bifogat "spindle setup", där kan ni se hur jag kopplat och hur jag har gjort mina inställningar i mach3.
Spindle setup.png
Finns det någon som vet hur jag skall göra inställningarna/koppla för att få spindelkontrollen att fungera?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.