Sammköp TIG-svets ?

MRSVETSARE

Re: Sammköp TIG-svets ?

Inlägg av MRSVETSARE »

man kan omöjligen gemföra JLT med Benroyalen ,, det är som natt och dag
lite videon på JLT och everlast som nu mera har jlt som sin kontruktör
invändigt i JLT så är det kvalite rakt igenom och numera har dom förbättrat ac till att kunna svetsa alla alu matrial

fick detta svar ifrån sophia på jlt som jag har MKT bra kontakt med

But now thsi machine can weld 6018 and 7018

sen everlast som JODY har testat som är JLT maskin :)

Man har total kontroll på JLT maskinerna :)
danielr112

Inlägg av danielr112 »

Man kan svetsa ovan med benroyalen också. har gjort detta.... Har tyvär ingen benroyal att testa med men det lilla jag kört hitils imponerar mig. Då den faktiskt är ett antal tusenlappar billigare. Och man får ju lite vad man betalar för.
MRSVETSARE

Inlägg av MRSVETSARE »

Har svetsat med benroyalen + andra kina svetsar och du kan ej ens gemföra JLT med dessa

Man måste uppleva detta så förstår man hur bra dom är

Det är som om du gemför kemppi med en kina svets,, det går liksom inte ens gemföra
Senast redigerad av MRSVETSARE 7 juli 2013, 11:11:26, redigerad totalt 1 gång.
danielr112

Inlägg av danielr112 »

Menade givetvis att jag inte har en JLT att jämföra med. Men jag kan jämföra Benroyalen med andra dyra märken som t ex ESAB Kempi o.s.v Och då är benroyalen riktigt bra. Så om inte JLT råkar vara ett dundermärke som slår dom också så tvivlar jag lite :wink: (Bra som till priset sätt)

Men som sagt smaken är som baken. Jag är kanske inte så kräsen. Eller så kan jag det såpass så att jag anpassar mig rakt av. Eller så är jag dum och ovetande :lol:
MRSVETSARE

Inlägg av MRSVETSARE »

Jag har gemfört med en kemppi som en vän har Kemppi master 2000-2200 tror jag den heter och den är MKT lik att svetsa med som JLT inte mkt skillnad , bara priset som JLT har :) Ny kemppi kostar 30000-50000 kr ny med vattenkylning
Skriv svar