komponent ESAB svets
komponent ESAB svets
hej
bifogar en bild på komponenten det gäller.
jag undrar vad det är förnånting?
hur den fungerar?
vart kan jag köpa en likadan? eller liknande?
den sitter på min ESAB tig svets som jag har problem med att skyddsgas ventilen inte stänger när man slutat att svetsa.
ibland funkar det när man svetsat en stund. har kopplat bort jordfelsbrytaren i garaget för att den löste helatiden när jag skulle svetsa beror förmodligen på gas ventilen/eller något relä till den. jag har följt kablarna från spolen på gas ventilen till denna komponent på kretskortet. detta är min gissning på vart felet är någon som har någon ide?
mvh björn
bifogar en bild på komponenten det gäller.
jag undrar vad det är förnånting?
hur den fungerar?
vart kan jag köpa en likadan? eller liknande?
den sitter på min ESAB tig svets som jag har problem med att skyddsgas ventilen inte stänger när man slutat att svetsa.
ibland funkar det när man svetsat en stund. har kopplat bort jordfelsbrytaren i garaget för att den löste helatiden när jag skulle svetsa beror förmodligen på gas ventilen/eller något relä till den. jag har följt kablarna från spolen på gas ventilen till denna komponent på kretskortet. detta är min gissning på vart felet är någon som har någon ide?
mvh björn
Senast redigerad av björn j 2 juli 2013, 21:50:05, redigerad totalt 2 gånger.
Re: komponent ESAB svets
När du skriver din post, under editeringsrutan finns ett fält med en knapp som heter "Bläddra" där väljer du filen som skall bifogas, därefter klickar du på "Bifoga filen"
Bilden kan vara för stor eller fel format.
Tyvärr ger forumet dåligt med information om detta.
Skala bilden till max 600 punkter bred eller nått sånt, jpg är också bra
Tyvärr ger forumet dåligt med information om detta.
Skala bilden till max 600 punkter bred eller nått sånt, jpg är också bra
nytt försök
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- FormerMazda
Tips på elfa-reläer:
Kretskortsmonterat (ingen garanti att hålen stämmer): 37-443-34
För sockel (brukar gå med kabelskor dock): 37-443-85
Kretskortsmonterat (ingen garanti att hålen stämmer): 37-443-34
För sockel (brukar gå med kabelskor dock): 37-443-85
Det är ett relä av typen SPDT (Single Pole Double Throw = Enkel pol, växlande funktion).
Tål 230V 10A (minst)
Spolen aktiveras med 24V.
Dessa reläer är ganska standard, se bara upp för att pinnarna sitter korrekt. Ser att du redan har fått en del svar så kolla dessa.
Tål 230V 10A (minst)
Spolen aktiveras med 24V.
Dessa reläer är ganska standard, se bara upp för att pinnarna sitter korrekt. Ser att du redan har fått en del svar så kolla dessa.
Det ser ut som att det är ett standardrelä, då borde vilket industrirelä som helst passa.