En titt på sajten igen: "LCD touch screen" och "LCD-pekskärm".
Ok, vi kollar: Pekskärm -- Ok, ..typ ungefär... TouchScreen -- Tja, så värst mycket "touch" vet jag inte, det beror väl på känsligheten i "knapparna" då. LCD -- Display med flytande kristaller? Ehm.. de måste nog prata om någon annan produkt, för på denna finns det inga flytande kristaller....
Vore kul att veta vad de menar. Det är ju helt klart falsk marknadsföring.
Angående ditt förra inlägg så tackar. Det var inte lätt att fota dom ledande skikten, men jag fick några bilder på dom till slut. Nej denna fjärr har ju inte någonting alls med LCD och göra, så det är ju rent skitsnack från deras sida.
Angående ljuset den ger ifrån sig. Jag hade hoppats på ett EL-skikt eller någonting sådant men när jag öppnade den så såg jag inga spolar för upptransformering av spänningen till en. Det är helt enkelt bara 2 kvadratiska blå lysdioder som lyser från den undre kortsidan in i den plastplatta som symbolerna sitter fast på. Denna plastplatta är sedan omgärdad av ett tunt grått ogenomskinligt plastskikt som mycket väl kan vara reflekterande av sig på insidan så att ljuset från lysdioderna skall spridas jämnt över hela ytan där symbolerna sitter.
Min funkade inte alls... har inte kollat på något annat än min LG TV och Panasonic VHS men jag får ingen respons alls... ska väl ta och testa på de andra apparaterna i huset någon dag men det var ju i mitt rum den var tänkt att användas i
Aja, blir väl ännu en fjärrkontroll som hamnar i den gigantiska "spareparthögen" som förhoppningsvis ska användas till något projekt i framtiden...
Förväntade inte att min skulle fungera så bra heller. Tänkte ha den till MD och CD spelaren och ev till tv-n om den fungerade som org kontrollerna gjorde. Men som förväntat så gjorde den inte det. Så den har blivit degraderad till en "plast grej" som skall dra damm till sig istället.
Betalade 39.90:- för en tidning och fick denna på köpet. Tidningen var värd varenda slant, fjärren var inte värd ett rött öre. Så 299:- hade jag aldrig betalt för den.
Men vadå? Asså min fungerar hyfsat. Grejen är den att man måste testa flera koder tills man hittar optimal funktion. Det är ju så att det finns flera koder/fabrikat. JAg föreslår att ni testar med flera koder (om ni inte gjort det redan).
Kan säga att jag har testat alla koderna som fanns.. Många knappar som fungerade på org fjärren fungerade på denna men absolut inte alla. Dom som inte fungerade var viktiga knappar, tex text-tv knappen till tv-n fanns inte, inte heller volymkontrollerna, till MD spelaren fanns inte rec knappen och inte heller play (!) osv.. Så för mig var den ialf inte bra för dom knapparna som fattades var så pass viktiga, så org kontrollerna fungerade då bättre än denna som jag då inte ser att ha till någon nytta.