Dina mini-projekt!
- Electricguy
Re: Dina mini-projekt!
Har du någon feedback på OPn? Annars lär du inte få så mycket förstärkning.
- Electricguy
Kastade ihop en portabel data logger för seriell kommunikation.
Den har RS232 och TTL ingångar, och sparar datan i ASCII format som en textfil på ett SD kort.
Den drivs av ett internt LiPo batteri och en liten 3.3V DC/DC omvandlare. 3.3V för att kunna koppla SD kortet rakt till SPI bussen på processorn, för enkelhetens skull.
Anledningen till 2st DB-9 är att man ska kunna loopa igenom datan, så man i princip kan sniffa av en datastream utan att bryta den.

64MB Räcker låååångt för den här applikationen. Dessutom så funkar gamla, eller billiga SD kort mycket bättre än dom dyra fina korten..

Den har RS232 och TTL ingångar, och sparar datan i ASCII format som en textfil på ett SD kort.
Den drivs av ett internt LiPo batteri och en liten 3.3V DC/DC omvandlare. 3.3V för att kunna koppla SD kortet rakt till SPI bussen på processorn, för enkelhetens skull.
Anledningen till 2st DB-9 är att man ska kunna loopa igenom datan, så man i princip kan sniffa av en datastream utan att bryta den.

64MB Räcker låååångt för den här applikationen. Dessutom så funkar gamla, eller billiga SD kort mycket bättre än dom dyra fina korten..

- Klas-Kenny
Klart han får förstärkning, blir ju den högsta förstärkning OP'n fixar. I teorin (med ideal OP) oändlig förstärkning.Electricguy skrev:Har du någon feedback på OPn? Annars lär du inte få så mycket förstärkning.
- Electricguy
- SeniorLemuren
- Electricguy
Lizerdboy:
Detta: http://www.instructables.com/id/Under-8 ... /?ALLSTEPS
En barebones Arduino UNO och en SD-korts hållare i princip.
Samt ett LiPo batteri, liten laddkrets och en billig DC/DC omvandlare från Ebay.
Detta: http://www.instructables.com/id/Under-8 ... /?ALLSTEPS
En barebones Arduino UNO och en SD-korts hållare i princip.
Samt ett LiPo batteri, liten laddkrets och en billig DC/DC omvandlare från Ebay.

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:

PLUS

PLUS lite slangkopplingar och lämpligt PSU
BLIR =
Fattigmans kylning av TIG handtag

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Så gjorde jag när jag behövde kylning till mitt induktionsvärmarprojekt.
Vore riktigt coolt om du bygger en trådkylare annars
..alltså en sån man hade på gamla tändkulemotorer.

Byggt en liten timer till tjejen. Bygger på ett sparkfun kit "multimeter kit" med lite modifikationer, blev enklast så.
Knappen är den långa pinnen ovanför led:arna, bit av ett kretskort + vinklar av mässing och en gummilist.
Det går enkelt välja mellan 5,10 och 15 minuter eller ingen tid. När tiden är klar så larmar den.
Total utvecklingstid: 30min löda + 3h programmerande inkl installera avr studio.
Knappen är den långa pinnen ovanför led:arna, bit av ett kretskort + vinklar av mässing och en gummilist.
Det går enkelt välja mellan 5,10 och 15 minuter eller ingen tid. När tiden är klar så larmar den.
Total utvecklingstid: 30min löda + 3h programmerande inkl installera avr studio.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Som vanligt när Tekko sätter igång med sina spännande byggen!SeniorLemuren skrev:Imponerande lödarbete.

Har du funderat på stativ till kameran? Blir ju nästan sjösjuk.Tekko skrev:En liten video på skiten:
Hehe sådär brukar det se ut när jag bygger medTekko skrev:Prototypade en radiosändare på ca 50 watt, sänder vid ca 500kHz.![]()
![]()