Du är väldigt skicklig på att bygga funktionellt, proffsigt
Ju är jag med på ditt resonemang med de olika borden. Ja, några HV07 är det inte vad jag kan se men det spelar ingen roll.
En rejäl pump som ger möjlighet till fina köregenskaper. jag har tyvärr bara en pump. Jag köpte en pall med en ny motor,
en ny duo-pump men som jag tror var kass....jag slängde den i soporna, massa slangar, lampor, blinkers + massor med prylar.
Bakgrunden var att en inköpt palltruck som gick på diesel skulle gå inomhus och man ville ha gasoldrift. Så motorn plockades bort
omgående. Under ombyggnationen skippade man att sätta dit en massa saker.
Pris 3500kr om jag minns rätt.
ok jag tog lite bilder på maskinen som fungerade för bra från början. tanken var att den skulle in i verkstaden efter lite provkörning
men den blev kvar ute och har nu funkat bra i 10 år?
Tanken var att det skulle vara band. Jag har 2st slitbanor från enorma däck från en KATO kran men aldrig påbörjat drivningen.
IMG_0296.JPG
Ett paket med 8st ventiler (7st inkopplade) i en HV07. Se i vänstra hörnet under mätaren så ser du gängstänger. Dessa håller ihop paketet.
IMG_0299.JPG
Kolvpump
IMG_0298.JPG
Plogen har varit ute för deformationer pga av att sten som pressas mellan skopan o plogen kröker 5mm plåt + att jag fått byta 4st 40mm
kolvar i övre liggande kolven. När skopan pressar på så håller den kolven emot i ett läge som är ca 75% ute. Då kröks den direkt.
Jag räknar med att det blir runt 2300kg + utväxlingen.
IMG_0295.JPG
Plogen sett från sidan.
IMG_0297.JPG
Första varianten av plogmekanism tog jag iden från stridsvagn 103 (S-vagnen) den kunde vika upp sitt chacktblad i horisontellt läge.
Jag lyckades få den så och dessutom när jag pressade ner den mot marken så vred bladet sej så att det lyfte maskinen + låste bra i marken
men det var helt värdelöst för jag kunde aldrig chackta med det. Obelastat så låg det platt på marken som en spade
För att inte fastna överallt så är bak-framdelen ledad. maskinen är 4hjulsdriven med en stjärnmotor om 5 cylindrar / hjul.
Lite för stort deplacement men den slirar även när jag kör på tomgång. Jag höjer aldrig varvtalet högre än 800v/min.
strv103b05.jpg
30cm breda band. Jag vet inte om slitbanan kommer att klara en diameter på ca 50cm utan att spricka eller dela på sej.
Om någon som har erfarenhet av detta är jag väldigt tacksam för en kommentar. Det blir ett jätte jobb så jag måste få fakta innan start.
Ev kan man skruva fast drivenheter med rostfria självborrande skruv som man kan kapa på utsidan eller borra vilket inte är lätt för korden
styr borret vart den vill. Men då kan man bulta med vagnsbult om man löser borr biten.
IMG_0301.JPG
Dessa bilder är väl en bra början. frågan är bara om dessa skall ligga under mekatronik men det får överheten bestämma.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.