Vad är detta för gammal ryss-pryl?
Vad är detta för gammal ryss-pryl?
Något som KGB har glömt kvar? Eller Stig Bergling? Jag är dålig på elektronik. Vore kul att veta vad denna avancerade högteknologiska pryl är.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
ElectricNooB
Re: Vad är detta för gammal ryss-pryl?
Ser ju ut att ha med ljus att göra iaf.. Bild på insidan?
Edit: Kan det vara en ljusorgel?
Edit: Kan det vara en ljusorgel?
Det står ljusorgel på baksidan.
På ryska alltså.
Nypris 35 Rubler. Bra att veta om du ska sälja den
På ryska alltså.
Nypris 35 Rubler. Bra att veta om du ska sälja den
Får väl prova att lägga ut den på Tradera för det priset då, om det nu går att få nypris för den.
-
rikkitikkitavi
-
danielr112
Lådan runtikring är gjord av trä och går inte att "öppna", så elektroniken måste vara inmonterad genom bak- eller fram-stycke.
Vi la ut den på tradera, säkert under fel kategori, men söker man Ljusorgel så bör den komma upp.
Vi la ut den på tradera, säkert under fel kategori, men söker man Ljusorgel så bör den komma upp.
Tycker mig läsa "Data" på skylten på undersidan, och gissar att det betyder datum: 10.90
Alltså byggd Oktober 1990? -Jag var helt inne på att den var från 50-60-talet....
Alltså byggd Oktober 1990? -Jag var helt inne på att den var från 50-60-talet....
ELEKTRONICA var väl samlingsnamnet på typ det mesta i elektronikväg som tillverkades i Sovjetunionen.
-
rikkitikkitavi
- Electricguy
Jag tror som Tekko. Någon ljusorgel pryl. Ljud in på DIN jacket och lamputgångar på dom lustiga jacken på baksidan.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Behöver inte tro, Jonyverse har redan läst och tolkat skylten som säger att det är en ljusorgel, eller en apparat där "färgade ljus följer musiken".
ELEKTRONIKA var en fabrik som tillverkade elektronisk apparatur. Det fanns en hel del andra ofta med namn som antydde en ljus framtid och stora framsteg.
ELEKTRONIKA var en fabrik som tillverkade elektronisk apparatur. Det fanns en hel del andra ofta med namn som antydde en ljus framtid och stora framsteg.