Bygga en mosquito repeller för mina grannar

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
chokobanana

Bygga en mosquito repeller för mina grannar

Inlägg av chokobanana »

Hej,
Jag har lite problem med otroligt högljudda ungdomar på en balkong i mitt bostadshus. Det brukar ofta bli väldigt högljutt tidigt på morgonen (kl 04-05).

Därför skulle jag vilja testa möjligheten att skapa en mindre gästvänlig miljö för dem :-)

Jag hittade en artikel om hur man kan skapa ett högfrekvent ljud som jag funderar på att testa. Vet någon om den är bra?

Alternativt kanske en riktig mosquito repeller fungerar?

Jag är öppen för alla förslag! :twisted:
Självklart plannerar jag inte att ha den på 24/7 utan endast när det är störande.

Red. Jag kan tillägga att anledningen till att jag sitter framför datorn en söndag morgon kl 06:45 är just att jag har legat vaken sedan 04:30 imorse och lyssnat på fylleskrik/konversationer.. :cry:
Användarvisningsbild
prototypen

Re: Bygga en mosquito repeller för mina grannar

Inlägg av prototypen »

Du får prova din idé men finns det inte "störningspatruller" från vaktbolagen?
Protte
chokobanana

Inlägg av chokobanana »

Tack!
Är det någon som har byggt något liknande tidigare?
Finns det bättre alternativ på delar?
Den får gärna vara så stark som möjligt.

Eller räcker det kanske bara att köpa en sådan mygg aparat? Någon som äger en sådan?
Användarvisningsbild
ghost_rider

Inlägg av ghost_rider »

Är det inte bättre att ringa på deras dörr vid halv nio tiden på morgonen o inte ge dig tills de öppnar yrvakna o berätta vad du tycker om deras liv?
På så sätt slipper du kanske gå upp på morgonen o sätta på din myggrej?
chokobanana

Inlägg av chokobanana »

Jo egentligen så är det bäst.
Tyvärr har jag varit där och pratat med dem och det har blivit bättre, åtminstånde på musik fronten. Däremot röker de även mycket på kvällar och helger så jag tänkte att jag kanske kunde slå på oljudet när jag vill sitta ute på balkongen rökfritt. Eller helt enkelt vädra hemma.. Hela situationen låter sorglig när man skriver det här :(

Jag har kollat med flera organisationer samt med styrelsen och det är svårt att hindra dem från att röka. Någon störjour har vi inte heller avtal med. Just nu sätter jag ihop en lista på tidpunkter för att presentera till styrelsen vid senare tillfälle..
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Just dokumentation är en viktig sak.
Tidpunkt from - Tom
Gärna bilder
Och kanske lite bullermätning, både med och utan störande ljud nu när det är så enkelt med Decibelmätare.
Skriv svar