Senaste kretskortet
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Re: Senaste kretskortet
Det är snyggt när man får en "stackup" sådär =) Jag har en sån någonstans också.
-
Adis:
Får man veta vad det är eller är det hemligt?
Ser ut att vara någon form av ethernet till trådlös mojjäng.
Får man veta vad det är eller är det hemligt?
Ser ut att vara någon form av ethernet till trådlös mojjäng.
Footprints säger ju inte vad exakt det är för komponenter som använts, vilket dock syns på någon annan bild som lades upp förutom där det var suddat, och således kan man inte direkt räkna ut exakt funktion även om man förstås kan få en hum.
Adis: fanns det någon speciell anledning till att du gjorde jordviorna på guldytorna med thermals? Skall väl förstås lödas på någon metallbur eller dylikt där sedan men ser inget hinder för vior utan thermals där för något sådant.
Adis: fanns det någon speciell anledning till att du gjorde jordviorna på guldytorna med thermals? Skall väl förstås lödas på någon metallbur eller dylikt där sedan men ser inget hinder för vior utan thermals där för något sådant.
Adis: Är det du som gjort hela konstruktionen från grunden, eller enbart cadat kortet?
Det är jag och en till på jobbet som gjort designen från ide till det som syns. Jag som caddat.
Det ska lödas en RF bur helt tätt mot kortet. Att det är thermals är eftersom tillverkaren inte gillar direktanslutet till GND när det är flerplans-kort. Svårt att löda då värmen snabbt försvinner ut i kortet.
Vad det är, det låter jag vara osagt så får ni något fundera på
Här kommer ett till kort som jag etsade. Drivning för borstlösa motorer.
Ska sitta en Atmega64M1.
Det ska lödas en RF bur helt tätt mot kortet. Att det är thermals är eftersom tillverkaren inte gillar direktanslutet till GND när det är flerplans-kort. Svårt att löda då värmen snabbt försvinner ut i kortet.
Vad det är, det låter jag vara osagt så får ni något fundera på

Här kommer ett till kort som jag etsade. Drivning för borstlösa motorer.
Ska sitta en Atmega64M1.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Jag gillar konceptet, men jag tycker det blir ett lite väl stort footprint med hålen =/
Sen så behövs det vettig avstånd till de närmaste komponenterna för att man ska kunna få loss kontakten igen.
Sen så behövs det vettig avstånd till de närmaste komponenterna för att man ska kunna få loss kontakten igen.
Med stora ej kompakta kort spelar det oftast ingen roll då man har gott om utrymme men är det små så får man förstås kanske tänka om.
På ett kort jag gjort så använder jag 4st 13mils vior med 6 mils avstånd till varandra då det var det enda som fick plats. Tag Connect hade tagit upp hela kretskortet.
På ett kort jag gjort så använder jag 4st 13mils vior med 6 mils avstånd till varandra då det var det enda som fick plats. Tag Connect hade tagit upp hela kretskortet.
Mitt senaste:

Senast redigerad av Tekko 18 maj 2013, 10:05:17, redigerad totalt 2 gånger.
DHL levererade några kretskort i dag
3 dagar transporttid från Kina
Kommer nog faktiskt att använda alla 10 denna gång

Skar ut några distanser med lasern och testmonterade kortet med RFID-modulen.

Och 2 st random

/// Marcus

Kommer nog faktiskt att använda alla 10 denna gång

Skar ut några distanser med lasern och testmonterade kortet med RFID-modulen.

Och 2 st random

/// Marcus
Nästan monterat allt på kortet:

RFID-kortet fick bli moddat i CNC:n, kommer att se snyggare ut när jag har gjort en jigg och inte handjoggar.

/// Marcus

RFID-kortet fick bli moddat i CNC:n, kommer att se snyggare ut när jag har gjort en jigg och inte handjoggar.

/// Marcus
Har fixat lite samt krymt kortet från 107mm långt till bara 98mm långt:

Var iof någon månad sen jag gjorde det 
Resistor DAC för VGA och lite status LED's

Kortet nere till höger är det näst senaste kortet, ett enkelt adapterkort

Resistor DAC för VGA och lite status LED's

Kortet nere till höger är det näst senaste kortet, ett enkelt adapterkort

- JimmyAndersson
- Kontakt:
R2R för VGA.. hm, det var en kul idé. 
Tekko: Intressant kort! När du postade förra versionen så satt jag och klurade på vad kortet skulle göra.
Adis:
Snyggt etsat! Vad använder du för papper/film/skrivare/nånting när du exponerade kortet?
Det kräver ju lite extra när man både ska ha stora bortetsade ytor och samtidigt små ytor. Vips så är allt borta.

Tekko: Intressant kort! När du postade förra versionen så satt jag och klurade på vad kortet skulle göra.

Adis:
Snyggt etsat! Vad använder du för papper/film/skrivare/nånting när du exponerade kortet?
Det kräver ju lite extra när man både ska ha stora bortetsade ytor och samtidigt små ytor. Vips så är allt borta.