Då kom var det färdiglött och testat som jag behöver det. Fungerar fint hittills i testarna jag gjort. Har kort över om någon är intresserad, komponenter kan möjligtvis fixas, men lödning får ni fixa själva...
Kom på att det går ju fint att använda detta till andra applikationer som behöver fler IO om man vill.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tackar, tanken först var att kunna fräsa det enkelsidigt, därav hålmonterat. Men blev lite för mycket nät för enkellager. Samt att allt förutom resistorerna måste ändå hålmonteras typ.
Absolut, iaf i LinuxCNC. 16 utgångar på kortet, finns plats seriemotstånd på utgångarna så man slipper det externt om man vill. Här driver jag de 16 utgångarna (varav 8 tända på bilden) från LinuxCNC. Testade med 4 knappingångar sammtidigt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lite svårt att räkna på priset då det beror på hur man behöver det bestyckat. Alla stiftlister samt optokopplare drar iväg priset lite. Men om vi säger ett fullbestyckat kit, med 16 optokopplare i sockel, alla logikkretsar och alla möjligheter via stiftlisterna, säg 200:- plus moms och frakt för omonterat kit. Man behöver ju inte montera allt om man inte vill, är ju ändå standardprylar som passar i bra-o-ha lådan.
Att tänka på är att man bör ha hyffsad koll i linuxcnc, men ingen raketforskning att få igång prylarna. Hur det kan fungera i Mach3 har jag ingen koll på.