Dels är det skönt att cykla, jag gillar det mer än mina krafter räcker till ibland.
Så en cykelkraft av något slag skulle vara bra.
Kanske en påhängspaket med elmotor och batteri samt en styrenhet!
Eller en enhjulig släpkärra som IceCap laborerar med.
Ett hjul, lite större från en BMX en låda för batteri och ett par kassar samt en monterad elmotor stor som en växelströmsgenerator och en fjärrkontroll framme vid styret.
Drog ideerna för Barn och Barnbarn varpå streetracingföraren säger:
Farsan, då får du bara köra rakt fram, ingen grusväg, ingen halka.
Men man kan väl sätta en givare så att det bara går att applicera kraft på draghjulet skall ju vara skjuthjulet! När släpet är 3 + 3 grader i längdriktningen.
Men jag tar tacksamt emot synpunkter hur man löser detta.
Jag är inte ute efter en permanent lösning utan något man kopplar på när man räknar med en sträcka över en mil (10 Km ) eller så.
Drivning av Cykeln för latmaskar
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Drivning av Cykeln för latmaskar
Tumgas som man snabbt kan släppa om det blir olämpligt att driva på bakifrån. I vilka vinklar man vill ha kraft beror nog väldigt mycket på yttre omständigheter.
Tja, behöver det vara så stor skillnad med en påhängsmotor som är eldriven mot en bensindriven?
Låter som påhäng fram är enklast, accarna kan man ju fästa på ramen under sadeln och tumgas som sagt är nog bäst.
Lätt inspirerande din idé Lasp, man kanske skulle se vad man har i garegömmorna.

Låter som påhäng fram är enklast, accarna kan man ju fästa på ramen under sadeln och tumgas som sagt är nog bäst.
Lätt inspirerande din idé Lasp, man kanske skulle se vad man har i garegömmorna.

Trillade på en kul firma med lite sådana där pryttlar http://www.rull.se ...fast... det är inte lika kul som att ha knopat ihop det själv.