Hager photometer och mätare för elektromagnetiskt fält?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
wredas

Hager photometer och mätare för elektromagnetiskt fält?

Inlägg av wredas »

Hej. Är osäker på om detta är rätt forumsdel eller det kanske inte ens är ett forum lämpat för detta men skriver mina frågor ändå om det går bra. Har hittat en mätare i ett hus som heter "Hager universal photometer" och den är som en kikare och har en mätare på utsidan och en skala man ser när man kikar med den. Den mäter lux och/eller luminans om jag har förstått den rätt. Den är analog och verkar vara ganska gammal men är i bra skick.

Hittade även en mätare som mäter elektromagnetiska fält. Även den är analog och äldre modell, bra skick den med.

Mina frågor är ifall detta är något som personer vill ha eller är det bara att köra det till soptippen? Om det är värt pengar, vart är det i så fall lämpligt att sälja detta?

Mvh
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Re: Hager photometer och mätare för elektromagnetiskt fält?

Inlägg av Walle »

Hej och välkomen till EF! :)

Jag tror definitivt att de är säljbara. Dock får man nog inte förvänta sig mer än nån hundring eller två.
Vad bästa försäljningskanalen kan vara är frågan, ebay eller möjligen tradera skulle jag säga spontant, men även här på EF kan det helt klart finnas folk som är intresserade. Dock kräver det att man har varit medlem ett tag för att posta i köp&sälj-forat, men det går nog bra med ett undantag. Eller så lägger du upp dom på t.ex. ebay och länkar här. Blocket är nog lönlöst.
wredas

Re: Hager photometer och mätare för elektromagnetiskt fält?

Inlägg av wredas »

Hej och tack för svar! Låter som ett rimligt pris. Skulle gärna vilja ha en säljestråd i forumet.
Skriv svar