Vår nya grafiker på jobbet saknade en monitorkeps då det nu börjat bli rätt soligt ute och svårt att se skärmbilden ordentligt,
och en 30" monitorkeps var både dyrt och jobbigt att beställa då vi inte hittade något svenskt företag med en i lager...
Sagt och gjort, jag ritade upp en:
Sittande på skärmen virtuellt:
Exporterade bitarna som en .svg som konverterades till PDF:
Jag skrev ut mallen på vår storformatsskrivare, sedan fram med en brytbladskniv,
lite svart KAPA-board och en limpistol senare såg det ut såhär:
Monitorkeps till Dell 3007WFPHC
Monitorkeps till Dell 3007WFPHC
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Klas-Kenny
Re: Monitorkeps till Dell 3007WFPHC
Jag hoppas bilden luras, men han sitter väl inte och försöker jobba professionellt på en BLANK skärm ?
-
Glenn: nej det är bilden som luras, det är en väldigt matt IPS-skärm 
Existerar inte en enda blank på kontoret, alla är matta och nästan alla är Dell ultrasharp IPS skärmar, undantaget är två-tre som inte jobbar med något grafiskt utan mest mailar och ringer som fått nöja sig med lite billigare skärmar ur professional-serien
(jag avskyr blanka skärmar, och det är jag som köper in nya skärmar)

Existerar inte en enda blank på kontoret, alla är matta och nästan alla är Dell ultrasharp IPS skärmar, undantaget är två-tre som inte jobbar med något grafiskt utan mest mailar och ringer som fått nöja sig med lite billigare skärmar ur professional-serien

(jag avskyr blanka skärmar, och det är jag som köper in nya skärmar)

Snyggt och enkelt!
Med "monitorkeps" tänkte jag först tvärt om, alltså att man hänger skärmen i kepsen... tyckte det var lite väl optimistiskt att ha en 30"-skärm på pannan...
Med "monitorkeps" tänkte jag först tvärt om, alltså att man hänger skärmen i kepsen... tyckte det var lite väl optimistiskt att ha en 30"-skärm på pannan...