Kan nån förklara hur man gör en högimpedans-layout på kretskortet såsom det bifogade databladet beskriver för op-förstärkaren.
Min fundering är om inte signalledningarna som går till + och - ingångarna kommer att dela upp 'Guard Ring' som ska omge anslutningarna på op'n.
Är det inte meningen att 'Guard Ring' ska vara sammanhängande på båda sidor kortet, hur får jag då igenom mina signal ledningar till + och - ingångarna?
Hjälp med högimpedans-layout på pcb
Hjälp med högimpedans-layout på pcb
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Re: Hjälp med högimpedans-layout på pcb
MEN VAD håller du på att bygga? Som kräver så oerhört små strömmar.
IOM att det ska vara guard på båda sidor så är det luftbygge som gäller.
Protte
IOM att det ska vara guard på båda sidor så är det luftbygge som gäller.
Protte
Re: Hjälp med högimpedans-layout på pcb
Op'n ska användas till att förstärka signalen från en fiberkopplad fotodiod, strömmen ut från denna är ganska liten vid typ -40 dbm.
Har tjuvkikat på en annan liknande kretschema-lösning (har dock ej pcb-layouten) där dom har använt en op med 'Input Current på typ 20fA'. För att dra nytta av en sådan op bör man av vad jag förstår ta hänsyn till layouten på kretskortet.
Nu behöver jag kanske inte kunna mäta signaler ända ner till -40dbm men av ren nyfikenhet var jag intresserad av designlösningen av kretskortet ändå.
Kan det vara så enkelt som att man använder t.ex ett 4-lagerskort och det endast är top och botten lagret som har denna 'Guard Ring'?
Har tjuvkikat på en annan liknande kretschema-lösning (har dock ej pcb-layouten) där dom har använt en op med 'Input Current på typ 20fA'. För att dra nytta av en sådan op bör man av vad jag förstår ta hänsyn till layouten på kretskortet.
Nu behöver jag kanske inte kunna mäta signaler ända ner till -40dbm men av ren nyfikenhet var jag intresserad av designlösningen av kretskortet ändå.
Kan det vara så enkelt som att man använder t.ex ett 4-lagerskort och det endast är top och botten lagret som har denna 'Guard Ring'?