Jag börjar få ordning på det här projektet, tog bara 3 år
Har hittat fina AL-lådor från Hammond, de finns både 34mm och 57mm höga.
34mm passar bra för mina KSU/KFG/KTA, 57mm passar bra för min toroidtrafo på 160VA (2X18V) även om jag lurar lite på att nyttja 2st switchade nätagg (SPS) istället.
Nu är det såhär roligt att dessa AL-lådor inte är världens snyggaste men både min KSU och min KTA får adekvat kylning bara av att montera effekttransistorena dikt an lådorna (tror jag

).
Sen har jag precis kommit på tanken att eftersom 19"-rack från typ Schroff är ganska dyrt så får jag väl bygga mig ett eget
Och eftersom jag älskar plywood så får det bli det (4mm).
Sen känner jag till, från mitt gamla jobb, att det finns kontakter som liksom accepterar "paddar" som kontakttungor.
Jag vet att detta brukar förknippas med EU-kort men varför inte socker+kontaktungor där kontakttungorna finns på ett kanske 20X100mm brett PCB?
Om man kan få detta att funka kan man alltså montera på (billiga) sockerbitar och skruva på ett litet tung-PCB samt kanske tom köpa en dito kontakt.
På detta sätt har man sedan ett, vad ska vi säga, 7"-rack där man bara trycker in modulerna med små knoppar på framsidan för enkel service.
Vad tror ni om det?
MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.