Vad jag undrar är HUR mastern skickar sina frågor?
Att detektera strömändringerna är ganska enkelt, det skulle jag klara med en LM324 och lite småkrafs men det beror ju på hur frågorna skickas ut om det är det rätta sättet.
När du kör 9K6 kan integrationsfaktorn vara ganska snabb men du har fortfarande inte svarat på om in- och urkoppling kan ske ofta eller vad....
Det nyttar inte att göra ett bra system som inte klarar av ändringer i den takt det kopplas till o från enheter eller hur?
Strömförändring
Jo, först tack till Danei...jag visste inte riktigt vad du menade med högpassfilter men nu ser jag ju det
Du kan jämföra det med din dator och slavarna där, hur ofta byter eller lägger du till dem? I mitt fall kommer kanske denna master att göras åt flera så då är det omöjligt att säga hur och när och hur ofta man, byter eller lägger till/tar bort, slavar.
Mastern får via en ingång från en centralenhet digitala meddelanden 0 -> 5V (ttl). Mastern gör om detta till 24 -> 36 V som jag har gjort med en förstärkare, lite zenerdiod och lite FET-teknik. 5 V = 36 V (1) och
0 V = 24 V (0)
På mottagarsidan/slav 1,5 mA = 5 V (1) och 15 mA = 0 V (0).

Du kan jämföra det med din dator och slavarna där, hur ofta byter eller lägger du till dem? I mitt fall kommer kanske denna master att göras åt flera så då är det omöjligt att säga hur och när och hur ofta man, byter eller lägger till/tar bort, slavar.
Mastern får via en ingång från en centralenhet digitala meddelanden 0 -> 5V (ttl). Mastern gör om detta till 24 -> 36 V som jag har gjort med en förstärkare, lite zenerdiod och lite FET-teknik. 5 V = 36 V (1) och
0 V = 24 V (0)
På mottagarsidan/slav 1,5 mA = 5 V (1) och 15 mA = 0 V (0).