jag har sett att några har gjort sådanna klockor här på forumet:) och de ä verkligen superfina

jag har kollat lite på priser på sånna här nixierör, och de är inte så farligt dyra...
Själva logiken i dessa rör vad jag fattat är inte så jätte svår(iallafall inte de rör jag sett), en gemensam anod och sen tänds olika siffror beroende på vilken av de andra pinsen som du jordar...
eller?
aja, nu till frågan...
jag vill ha det ganska snabbt gjort för att det ska bli färdigt innan jul som sagt, men vad är då smartast? jag har en atmega32:a liggandes här, men jag är inte speciellt bra på att programera dessa kretsar

frågan är då ifall man ska satsa på att bygga den med bara logik-kretsar eller ska man ta tjuren vid hornen och programera den stackars avr:en?
för, det blir väl inte så jätte mycket olika kringkomponenter ändå? en jäkla massa trissor blir det ju i vilket fall som helst.
vad tycker ni att man ska göra? det ska inte vara saker som alarm å saker, det får jag vänta med, utan bara en liten fin klocka med timmar minuter och sekunder...