Forfarande skickat från Kina.
Lägg på moms 25% och tull samt avgiften för inbetalning av detta. Eller köp 20 st och sälj här för självkostnadspris , momsat och tullat?
Jag räknar bara att småkuvert passerar tullen idag.
Jag kan tänka mig ett gruppköp, priset är lågt även med moms och tull och slår man ut avgiften på några st är det inget att tala om.
Dessutom är man inte skattesmitare.
Det är ingen tull eller moms på 41kr. Gränsen går vid 200kr.
Med ca 1100 köp på Ebay (över ca 8år) så skulle jag säga att risken för tull i allmänhet är mycket låg om man köper från Kina. Nu är det stora flertalet köp runt 20 - 40kr men vissa köp på tex dyra fotoblixtar / rörförstärkare (15kg) går även dom rakt igenom. Totalt har jag betalat tull vid kanske 7-8 tillfällen.
BTW: Jag tycket det är kul att få paket. Nästan som julafton 2-3 dagar i veckan. Med 2-5 veckors leveranstid blir det överraskning varje gång: -"Undra vad det kan vara idag?" *slit* *riv* -"JAHA! Spets till lödkolven! Så kul!"
Helt överlägset spel på tex LOTTO eller hästar, "the only way to win is not to play" (men det är ju vinst varje gång på Ebay). För att inte tala om tex rökning, blä!
Netrunner: Det kostar ingen tull att ta in varor med ett värde under 1100:- faktiskt, men momsen skall man väll igentligen aldrig komma undan.
Men jag har väll gjort ca 100 ebay köp på mellan 6-450 sek men jag har aldrig blivit momsad.
Jag är till 99% säker på att det går att göra om varmvita 5050 slingan för 199kr till RGB. Jag har själv en slinga hemma som är varmvit med 5050 diodrarna. Lättade på krympplasten i ändan och ser att det dom gjort för att få slingan vit är att löda ihop R-G-B. Om du tittar på slingan som finns på bilden.
Så ser du att det är uppmärkt RGB på ledningbanorna. Det lär vara billigare att sälja slingorna i olika utföranden än att tillverka en specifik varmvit slinga. Om du har lite tålamod så kan du vänta tills jag får hem min slinga som är varmvit med 5050 diodrarna från Tradera/Ecosmart. Jag vill ha en RBG och tänker göra om den.
Slingan med 3520 diodrarna är just tillverkad för vitt sken. Dom diodrana går det ej att få en annan färg på.
Ok. Då föreslår jag att ni som funderar på att köpa en Varmvit (RGB) slinga väntar tills jag fått hem min och kan garanterat bekräfta om det är möjligt att göra om slingan.
Men min kommer som sagt från en säljare på Ebay. Det var mest en kommentar till att du trodde att de sparade på kostnader genom att göra alla slingor i RGB som grund.
Som sagt,kan inte lämna några garantier på slingan går att göra om. Var nu ut och splittade den slingan som jag har sedan tidigare,varmvit (RGB ihop lödd).När jag tog bort lödningen så blev det röd,grön och blå. Denna slinga kommer från Ebay. Jag hoppas på att även det går att göra samma sak med slingan från Ecosmart.
Standarden är 5m rulle. Så finns det med 150, 300 eller 600 dioder.
Det är något billigare att köra en 600dioder/5m än 2x 300dioder/5m.
Sitter lysdioderna nära en vägg eller annan mattskiva så ser det mycket snyggare ut med 600dioder/5m då det inte blir "prickigt" på samma sätt.
Ska man köra hela längden på 5m, dvs utan att klippa, så kan man behöva mata med ström från båda ändarna. Den behöver mellan 0,8A till 1,4A per meter som ska igenom "flex PCB". Lättast är ju bara att mäta med en multimeter om man får 12V i andra änden.