Jag köpte en HP 59500a (är ett HP-IB interface till någon multiprogrammerare) förra helgen i syfte att använda lådan för ett projekt (stereo-preamp), men nu har jag lite beslutsångest...
Å ena sidan fungerar prylen förmodligen och det lär det väl inte finnas så många kvar om det nu är någon som har använding för den. Sen har vi det där med magkänslan, det känns som att jag skändar en bit elektronikhistoria...
Å andra sidan är väl chansen att hitta en köpare nära noll. Den skulle kunna bli ganska snygg om man strippar färgen och borstar upp aluminiumet. Eventuellt en etsad look om det går att ordna utan alltför hemska kemikalier. Innehållet är inte värt mycket förutom kanske nätdelen, resten är bara diskreta logikkretsar. Till sist har vi dom rent ekonomiska funderingarna. Motsvarande låda skulle nog gå på minst en tusing ny och skulle förmodligen inte ha lika skön stil. Är arbetslös för tillfället, så det har jag inte råd med.
Jag fiskar väl egentligen efter uppmuntran att slakta lådan, men alla kommentarer är välkomna

/Andreas