Jag har en liten asus eee som jag brukar använda till att spela poker på och även surfa.
Nu är det så att hårddisken är sönder. Märkligt för den är bara 11 månader gammal. Jag har lånat ut den till en kompis som också har spelat poker på den.
När jag plockade bort den gamla så kan man se att tangent bordet är "buckligt"
Kan det förstöra hårddisken?
Kan knytenäve mot hårddisk göra sönder den?
-
Kan knytenäve mot hårddisk göra sönder den?
Senast redigerad av blueint 25 januari 2013, 01:58:31, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: Hårddisk sönder
Anledning: var: Hårddisk sönder
Re: Hårddisk sönder
Nån som slagit näven i tangentbordet när denna någon förlorat en hand? Slår man rakt på hårddisken så kan man nog krascha den ja.
Re: Hårddisk sönder
Nästa ämne för Aftonslasken" "Det okända våldet mot små datorer i hemmen" 

Re: Kan knytenäve mot hårddisk göra sönder den?
Mitt ex slog en gång på laptopen i vredesmod över att den hade otroligt mycket att göra. Detta gjorde att hårddisken blev klämd ihop litegrann - och brändes av. Så svaret är definitivt ja.
Fråga mig inte hur jag vet det men ett stadigt slag med högernäven som träffade till höger om touchpaden resulterade i att jag fick skriva om ett par tusen rader ASM kod till en PIC som skulle användas till ett projektarbete på gymnasiet...
Men om man får se det ljusa i mörkret så var det att jag kunde ta bort alla fulmoddar i koden och göra det ordentligt till skillnad från hur det va skrivet innan

Men om man får se det ljusa i mörkret så var det att jag kunde ta bort alla fulmoddar i koden och göra det ordentligt till skillnad från hur det va skrivet innan

Att det blev ännu dyrareochkl0620 skrev:Poker+buckligt tangentbord kan väl bara betyda en sak?

Kolla smart status så kan man i vissa lägen se hur många g-krafter och vilken temperatur disken utsatts för.
Tangentbord kan bli buckliga dels pga fysiskt våld men även pga överhettning om man kör laptopen på textilunderlag.
Tangentbord kan bli buckliga dels pga fysiskt våld men även pga överhettning om man kör laptopen på textilunderlag.