Jag sitter och försöker lägga över en sketch på en atmega168 PA, men IDE't gillar inte dess signatur.
Jag har tidigare kört med atmega168 20AU vilket har funkar bra.
Förslag?
Signaturfel vid högre klocka?
- ghost_rider
Signaturfel vid högre klocka?
Senast redigerad av ghost_rider 14 februari 2013, 22:18:06, redigerad totalt 2 gånger.
- ghost_rider
Re: Arduino IDE+ annan signatur på chip
Äh jag klurade ut det själv.
Man fick ändra i en systemfil till arduio, kontrollerade rätt ID med avrstudio o skrev i. inte svårare än så
Man fick ändra i en systemfil till arduio, kontrollerade rätt ID med avrstudio o skrev i. inte svårare än så
- ghost_rider
Re: Arduino IDE+ annan signatur på chip [löst]
Jag har en fråga ang dessa förbaskade uCPUer... atmega168 tqft för att vara exakt.
De vill inte som jag vill, jag har lagt över kod på tre olika nu och en funkar som den skall.
Går jag in o kollar deras klocka så kan jag sätta den som funkar till >2MHz medans de andra två strejkar hej vilt redan vid 250kHz. Vid en svänging högre än 250 kan avrstuido inte läsa dess ID?
Förlag ?
De vill inte som jag vill, jag har lagt över kod på tre olika nu och en funkar som den skall.
Går jag in o kollar deras klocka så kan jag sätta den som funkar till >2MHz medans de andra två strejkar hej vilt redan vid 250kHz. Vid en svänging högre än 250 kan avrstuido inte läsa dess ID?
Förlag ?
- ghost_rider
Re: Signaturfel vid högre klocka?
löste det också 
Eller kringgick problemet i alla fall.
Verkade vara ngt fel på bootloadern jag lade in. Fixade allt genom ardinos IDE istället så funkade det igen

Eller kringgick problemet i alla fall.
Verkade vara ngt fel på bootloadern jag lade in. Fixade allt genom ardinos IDE istället så funkade det igen