Har du provkört Biltemas inspektionskamera?
Re: Har du provkört Biltemas inspektionskamera?
Jag har inte använt just den kameran, men en liknande (som går att förlänga upp till 30 meter). Min erfarenhet är att bildkvaliteten är rejält dålig! Så pass dålig att det i ett rör är svårt att avgöra vad som är rörväggar och vad som är jord/grus/sand.
Jag har den från Jula. Jag och en kompis kollade cylindrar och kolvar med den genom tändstiftshålen på en snöskoter. Vi kollade flera gånger och det såg konstigt ut men var otydligt så tillslut var vi tvungna att lyfta av toppen och kolla om vi hade sett rätt! Det hade vi inte gjort utan kolvar och cylindrar var intakta och felfria.
Lite minus till Jula-kameran!
Däremot så använde jag kameran mellan inner och ytterskrov på båten. Där var det mer plats och lite lättare att se.
Liiiiite plus till Jula-kameran!
Biltemas kamera ser häftigare ut. Ingen som har en?
Lite minus till Jula-kameran!

Däremot så använde jag kameran mellan inner och ytterskrov på båten. Där var det mer plats och lite lättare att se.
Liiiiite plus till Jula-kameran!

Biltemas kamera ser häftigare ut. Ingen som har en?
Jag har en! Tycker den funkar utmärkt på riktigt nära håll. Finns givetvis bättre, men då till ett helt annat pris. Däremot som någon skrivit tidigare, det blir lite mycket vidvinkel på långt håll, samt att lyset i kameran inte räcker speciellt långt. Det knivigaste tycker jag är att hitta vad som är upp och ner, samt att "styra" snabeln, men det lär det ju vara på dom dyrare varianterna också 

Nu har jag också köpt en.
Jag inte provat den "skarpt" i sitt tänkta användningsområde ännu, men det ser lovande ut.
Det var inga problem att få "provköra" kameran i butiken. Det var till och med expediten som frågade om jag ville testa den först.
Jag inte provat den "skarpt" i sitt tänkta användningsområde ännu, men det ser lovande ut.
Det var inga problem att få "provköra" kameran i butiken. Det var till och med expediten som frågade om jag ville testa den först.