Hur var det, går det att köra 3-axlar med TNC150?
Hur var det, går det att köra 3-axlar med TNC150?
Gick det köra 3 axlar i det systemet? Är hemskt nära stoppa en maskin i inkorgen 

Senast redigerad av blueint 10 februari 2013, 13:58:12, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: Hur var det nu igen (TNC150)
Anledning: var: Hur var det nu igen (TNC150)
Re: Hur var det nu igen (TNC150)
Ska svara på min egen fråga, ja det ska gå enl manualen iaf. Klarar även styra en 4:e axel
Då tror jag att jag trycker på köp då 

Ja, det går köra 3 axlar simultant med dialogprogrammeringen i TNC150. Det finns dock ingen ISO-kod, så det gäller ju att du har ett CAM-system med möjlighet till postprocessor för Heidenhain dialog om du ska köra 3D smidigt
Dessutom har du inte "blockwise transfer" i TNC150 så långa bearbetningar måste delas upp i flera program
Dessutom har du inte "blockwise transfer" i TNC150 så långa bearbetningar måste delas upp i flera program
Vilket då tex?ett CAM-system med möjlighet till postprocessor för Heidenhain dialog
Det har jag ingen koll på. Det måste du kolla med resp. leverantör på CAM-mjukvaran. Men betona att det ska vara postprocessor för Heindenhain TNC150 dialog
Ska du inte köra 3D behöver du ju inte någon CAM-mjukvara alls, men det vet du ju redan
Ska du inte köra 3D behöver du ju inte någon CAM-mjukvara alls, men det vet du ju redan
Re: Hur var det, går det att köra 3-axlar med TNC150?
Hittade nu min gamla tråd
Minnet är bra. Nåja, ang 3D så vet jag inte om och hur mycket sånt det blir men möjligheten att det går är ju bra. Sen kan jag ha ett 155 på gång med lite tur.

Hur gick det med Mori Seiki TV30 som du var intresserad av ?
Har inte fått pris än så man får nog stöta på lite.
Fick ett ca pris och under 100 skulle den inte byta ägare iaf. Men imorrn så lastas Bridgeporten och börjar resan hempersa skrev:Hur gick det med Mori Seiki TV30 som du var intresserad av ?

Packad å glad väntas den på Måndag eftermiddag 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1 km hemifrån nu. Men vete f-n om den går in på höjden genom porten 

Finns det något som är enkelt att skruva bort?
- frownlayer
tnc150/155 det är grejer det.
Jag har för mig att du kan köra det i vilken cam som helst, bara den har stöd för en tnc150 postprocessor. sedan är det bara att mata in programmen via rs232. fungerar finfint på jobbet iaf(tnc155).
sen är ju hela systemet slött i sig, så brötar du på för mycket så blir hela formen kantig.
Jag har för mig att t530 var en av de första där maskinen klarar av att kompensera axlarna fort nog för att få runda hål vid snabb matning.
Jag har för mig att du kan köra det i vilken cam som helst, bara den har stöd för en tnc150 postprocessor. sedan är det bara att mata in programmen via rs232. fungerar finfint på jobbet iaf(tnc155).
sen är ju hela systemet slött i sig, så brötar du på för mycket så blir hela formen kantig.
Jag har för mig att t530 var en av de första där maskinen klarar av att kompensera axlarna fort nog för att få runda hål vid snabb matning.