Den här tråden spårar ur allt mer så jag tar väl sista steget och föreslår att den som vill ha en dylik uppfinning kan kontakta Q för hjälp.fatpo83 skrev: Som i Taxi filmen. Man trycker på en knapp och vips kommer en ny plåt. De kan ta bild på din bil+plåt men någon matching kommer de inte att hitta => du är grön!
Radar-avkänning
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Var har du läst det? Vad jag vet behöver bilar ha två skyltar, en där framme och en där bak.Eddi skrev:Är det inte lättast att skruva bort registerplåten? I Finland behöver man i allafall bara ha en plåt, vet inte hur det är i Sverige.
Skall kolla om jag orkar på Finlex om det är så, bevisa gärna motsatsen med Finlex, eller någon annan pålitlig källa.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Det finns reflexfilm att köpa.
Denna kan köpas i alla möjliga färger vit,röd,gul,blå eller grön.
Alla ser likadana ut när dom blir belysta.
Det intressanta är att denna reflexfilm även finns i svart.
Regskyltens vita bakgrund är ju en reflex , med lite svart reflexfilm på symbolerna kommer skylten att se normal ut för ögat men helt vit för en kamera som använder blixt.
En nackdel kan vara att skylten även blir vit när du möter polisen men en avvägd mängd reflexfilm kan man få regskylten oläsbar vid fotografering med blixt.
Denna kan köpas i alla möjliga färger vit,röd,gul,blå eller grön.
Alla ser likadana ut när dom blir belysta.
Det intressanta är att denna reflexfilm även finns i svart.
Regskyltens vita bakgrund är ju en reflex , med lite svart reflexfilm på symbolerna kommer skylten att se normal ut för ögat men helt vit för en kamera som använder blixt.
En nackdel kan vara att skylten även blir vit när du möter polisen men en avvägd mängd reflexfilm kan man få regskylten oläsbar vid fotografering med blixt.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Det är relativt lätt att detektera mikrovågsstrålning, jag kommer ihåg att jag gjorde en labb i skolan på det för många år sedan. Det enda du behöver är en 1N34 diod och en hornantenn. Den detekterade signalen förstärker du med en opamp. Jag vet dock inte vilket band kameraskåpen ligger på men det är antingen 10GHZ eller 24GHz.
JimmyAndersson skrev:Ett tips:
Det går att göra en scanner som letar rätt på frekvenserna som används av kamerorna. Problemet är bara att polisen använder scanners för att leta efter "din" scanner. Jag vet inte hur vanligt det är i Sverige, men i andra länder är det så gott som standard att polisen gör så.