Försöker leta controllers hos olika tillverkare, men de verkar inte ha så många som hanterar så hög ström. Exakt vad begränsningen beror på vet jag inte ritkigt, men kollar man t.ex. WEBENCH på http://www.ti.com för en boost på 8 ampere så svarar den att "Your solution is not yet WEBENCH enabled"... och "Current exceeds limit" eller "output power is beyond recommended limit". Den har bara lösningar för upp till 5 ampere. Av någon anledning funkar det inte med högre strömmar. Jag har testat med en TPS40210 men kommer knappt över 3 ampere, och den går i over-current-läge även vid lägre strömmar i vissa situationer. (Beror mest på ringningar då MOSFETen slår på - då fungerar inte strömavkänningen som tänkt. Detta är ju till stor del en layout-fråga , alltså hur mönsterkortet är utformat, men vi har verkligen testat en massa varianter utan att ringningarna märkbart påverkats. Även slowstart-funktionen spelar oss en del spratt. Om den är för snabb går den in i overcurrent-läge vid starten eftersom det är en massa kondingar som ska laddas upp, om den är för långsam så dippar spänningen för mycket när den ska göra en omstart (t.ex. om utspänningen varit för hög strax innan). Så istället för att stångas med den ganska instabila lösningen vill jag hitta en mer beprövad.
Nån som har gjort något liknande eller sitter på en bra ritning / tips på bra boost controller får gärna tipsa mig.