Brusar i mobiltelefonen

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Brusar i mobiltelefonen

Inlägg av cykze »

Hej!

Min SonyEricsson T610 har börjat brusa jättemycket när man pratar med någon och denne inte säger något. Men när väl den andra börjar prata så hörs denne klart och tydligt. Någon som har den blekaste aning om som kan ha gått sönder? Felet kom efter att jag tappade telefonen på golvet.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Även om nån vet exakt vad felet är så är det nog tyvärr minimal chans att du kan laga den själv.. jag hade nog försökt lämna in den till nån expertfirma istället men det brukar ofta bli dyrt också tyvärr.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Nog svårt att göra något åt själv..
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

Senaste nytt: Jag startade om telefonen och nu är bruset borta. Jippi! :D:shock:
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Detta fel är vanligt på T610, och de kommer och går lite hur som, men har de börjat glappa vid micen så kommer de bara bli värre med tiden,

Jag fixa detta genoma att löda 2st koppartrådar (lackade så klart) mellan micen och kretskortet, Sen så klippte jag ut själva kontaktytan i gummiupphängningen till micen,

Har även gjort detta på en LG u8110 men då satte jag fast micken med häftmassa.

Orkar man inte göra detta så är de bara banka telefonen i bordet några gånger innan samtal,
Senast redigerad av gOry 28 november 2005, 10:20:09, redigerad totalt 2 gånger.
ow

Inlägg av ow »

Har haft liknande(samma?) problem med just en T610...

Men det har försvunnit, brusade nå fruktansvärt mycket hela tiden, men som sagt, borta.. och jag misstänkte redan då att det var glapp.. man kunde få bort det med skak, och sen att inte röra telefonen så mycket under samtalet. :)
Skriv svar