Benämningen "CuCl/cupric chloride etching", verkar vara just en vanlig benämning för den här metoden. På samma sätt som ferric chloride är en vanlig dito?
Är det inte enklare och bättre, i den mening att det är lättare för en person att komma ihåg, att just köra med SIV-regeln i som sagt rent pedagogiskt syfte? Jag vill
inte sitta och läsa om någon som börjat läsa om CuCl här och använda det alt. annan användande-av-syra, för att en tid senare läsa om samma person har utsatt sin egen och andras hälsa för risker eller än värre pga vad jag skrivit. Det går inte säkra sig mot allt, däremot kan man minska risken lite, i det här fallet inte sitta och sas "ha rätt på internet".
Vidare blev jag däremot lite osäker på om dina frågor verkligen var genuina, dels verkar det vara en "Någon har fel på Internet" och i mina ögon verkar rätt triviala i förhållande till trådensyftet och till viss del missriktade. Mina tankarna går till så kallade
grå vampyrer än troll i det vanliga någotslags personligt eller ingrupps tillfredsställande syfte till skillnad från bikeshedding, för du bidrar med egentligen adekvat information. Var dina frågor faktiskt genuina trots att du verkar helt införstådd med den kemiska reaktionen osv, ber jag verkligen om ursäkt för att dragit förhastade slutsatser ang ditt agerande. En annan faktor kan väl vara att jag lyssnar på studio ett med ett dagsaktuellt ämne.