En mer optimerad lösning är statisk fasantenn. Amerikanska militären har missiler som tillverkades på 1960-talet som lätt skulle göra problemet mycket enkelt och finit
Kan EF rädda Afrikanska djur ?
Re: Kan EF rädda Afrikanska djur ?
Kör de bil så är det en smal sak att lokalisera de. Två AM-radio:s med pejlantenn borde göra jobbet. Bilars tändsystem är en riktigt ordentlig sändare.
En mer optimerad lösning är statisk fasantenn. Amerikanska militären har missiler som tillverkades på 1960-talet som lätt skulle göra problemet mycket enkelt och finit
Ja att på något sätt rita upp ett spår hur tjuvjägarna har färdats borde ju göra att man kan minimera sökområdet efter snaror i alla fall. Visst, man hittar inte gamla snaror, men man kommer att lättare kunna hitta alla nya.
Det blir liksom lite mer klassiskt underättelsearbete istället för "brute force"-letande.
Det blir liksom lite mer klassiskt underättelsearbete istället för "brute force"-letande.
Skulle bara den politiska viljan finnas så är det en smal sak att använda satelliter att spåra bilar. Då man man täcka mycket stora områden.
- ghost_rider
Den hära tråden dog ut snabbt :/
Jag tror (spekulationer) tyvärr att det ligger så mkt pengar i det hela med tjuvjakten att en del går till väl valda regeringsmän som sätter stopp för sådana projekt.
En idé är att försöka se om det finns intressen hos t.ex större företag som är villiga att sponsra med ev. utrustning och liknade?
Själv tycker jag det är en superb idé, även om det ligger mycket i deras hand där nere. Även om 'vi' finner tjuvjagare med någon gizmo så skall det ändå finnas någon som bearbetar informationen och sänder ut en snubbe fysiskt för att ta han om ev. tjuvjagare.
Jag tror (spekulationer) tyvärr att det ligger så mkt pengar i det hela med tjuvjakten att en del går till väl valda regeringsmän som sätter stopp för sådana projekt.
En idé är att försöka se om det finns intressen hos t.ex större företag som är villiga att sponsra med ev. utrustning och liknade?
Själv tycker jag det är en superb idé, även om det ligger mycket i deras hand där nere. Även om 'vi' finner tjuvjagare med någon gizmo så skall det ändå finnas någon som bearbetar informationen och sänder ut en snubbe fysiskt för att ta han om ev. tjuvjagare.
Om inte möjligheten till att spåra bilar med satellit så kan man väl ha uav med bensinmotor, då borde man få ordentlig med flygtid och kan kolla misstänkta personer/fordon.
Kunde inte se att iden om att snaran är en ring har varit upp tidigare.
En ring är ju en sorts spole, den borde väl kunna detekteras med lämplig radioteknik.
Bara en tanke...
wiklis
En ring är ju en sorts spole, den borde väl kunna detekteras med lämplig radioteknik.
Bara en tanke...
wiklis