Billiga adaptrar brukar inte våra någon hit då dessa lätt bli slappa och börja glappa efter några år. En riktig kabel är alltid att föredra. Enklast är oftast att löda sin egen om man har en uppsättning kontakter hemma.
elpik:
Vad ska du koppla in orgeln till? Är det ett mixerbord med monoingångar kommer inte kabeln från Billebro bli rätt. Dessa används snarare till insert för t.ex effekter.
Undvik billebro, vad du än gör. Jag har ingen personlig erfarenhet av dem, men jag har läst om många som haft stora duster med dem, men ingen (trovärdig) som tyckt att de varit smidiga
Det går köpa en del vettiga saker på Billebro, det krävs dock att man står på plats och kontrollerar att man får rätt saker och att dom fungerar innan man går ut genom dörren... support är inte deras starka sida precis...
Både jag och min bror har jobbat (typ en vecka var) hos dom, och ja, ingen av oss lär göra om det... :/
Bra källa för kablar är annars Thomann.de, dock lite dyr frakt om man bara ska ha en kabel...
+1 på att Billebro inte verkar vara nåt höjdarställe. Jag minns deras mer eller mindre hokus-pokus-bluffmässiga annonsering på 80-talet, och att folk faktiskt trodde att det var kalaspriser...
Vad gäller adaptrar v.s. löda själv så skulle jag nog säga att det är rätt olika beroende på vad för typ av kontakter. Problemet med kontakter för lödning är att man kan vad jag förstått aldrig få riktigt den där halvhårda mjukplasten som används i gjutna kontakter, som nog är bland det tåligaste som finns i plastkontaktväg.