Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Fick fart på bakrundsbelysningen nu det var dom sista pinnarna 15 och 16. 16= gnd 15=4,2v
- ochkl0620
- Kontakt:
Vad gör bluetooth modulen där? Tar emot musik från telefonen eller? Kommer den inte lossna av värmen från kylaren den sitter på?
Japp den tar emot musiken från telefonen, skönt att slippa kablar bland köksgrejerna!
Jajo det där med värmen har jag nog inte riktigt tänkt på.. typiskt. Det är ju rätt hastigt monterat med. får se över det imorgon
Jajo det där med värmen har jag nog inte riktigt tänkt på.. typiskt. Det är ju rätt hastigt monterat med. får se över det imorgon

- Guldancistrus
- Electricguy
- Guldancistrus
ja, håller på att reparera den! behövs en ny säkring och lite kontaktspray i rattarna.jockwe skrev:Japp! har du en liknande?
Det är en sm-1515!
ochkl0620:
Jag har inte helt reflekterat över kvaliteten då jag inte har några högpresterande högtalare inkopplade. Men jag hör inga som hellst defekter förutom när man rör sig förlångt bort från mottagaren. Då börjar ljudet hacka. Jag är rätt nöjd med resultatet iallafall.
Guldancistrus:
Fräckt! Dom verkar väldigt lika, sm-1515 och sm-1616. Hoppas du får ordning på den!
Jag har inte helt reflekterat över kvaliteten då jag inte har några högpresterande högtalare inkopplade. Men jag hör inga som hellst defekter förutom när man rör sig förlångt bort från mottagaren. Då börjar ljudet hacka. Jag är rätt nöjd med resultatet iallafall.
Guldancistrus:
Fräckt! Dom verkar väldigt lika, sm-1515 och sm-1616. Hoppas du får ordning på den!
- Electricguy
Jag köpte en AV/USB kabel till ipoden från kina. Enbart för att få en ljudkabel.. Och jävlar i havet! Kabeln är hård som bakelit!
Så jag bytte ut den mot en betydligt mjukare kabel från Monster, som hade skadad kontakt. Det blev betydligt trevligare.
Kineserna var iaf snälla nog att sätta ett kretskort i kontakten, med uppmärkta lödpaddar.

Gamla kabeln

Den skadade kontakten från Monster kabeln... Det verkar inte enbart vara bullshit med dom kablarna iaf.. 4st helt separata kopplingstådar, individuellt skärmare i par

Och den färdiga kabeln.

Kineserna var iaf snälla nog att sätta ett kretskort i kontakten, med uppmärkta lödpaddar.

Gamla kabeln

Den skadade kontakten från Monster kabeln... Det verkar inte enbart vara bullshit med dom kablarna iaf.. 4st helt separata kopplingstådar, individuellt skärmare i par

Och den färdiga kabeln.

Fint 'mod'.
Visst är dom mjuka och trevliga monsterkablar men absolut inte värda sitt pris
Själv fixade jag till 6st mini-'sockerbitar'. Lödde ihop par av fjäderplintar för PCB montage. Varför kan man inte köpa sånt här?
Helst skulle jag använt en -liten- multikontakt stöpsel med skruvmontage, men hittade inget sånt.

Själv fixade jag till 6st mini-'sockerbitar'. Lödde ihop par av fjäderplintar för PCB montage. Varför kan man inte köpa sånt här?
Helst skulle jag använt en -liten- multikontakt stöpsel med skruvmontage, men hittade inget sånt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Konverterade en IBM thinkpad till en macbook: 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Electricguy
Hehe..
Hade det inte varit bättre med frukten åt andra hållet? Så att det blir rättvänt när man öppnar datorn?

Hade det inte varit bättre med frukten åt andra hållet? Så att det blir rättvänt när man öppnar datorn?