Låna transponder för stockholmsförsöket, avgift på 250k
Sitter och ser på programet som det verkar är det något så tokigt, jag alldrig hör i hela mitt liv.Jonaz skrev:Tror att Insider på tv3 skulle handla om vägtullarna denna vecka.
Vissa fordon behöver inte ha regskylt fram, tex gocart fyrhjulingar mfl.
Det har kostat 3,8 Miljadrer kronor och det motsvarade typ 2-3 reningsverk
på andra sidan östersjön som ger effekt på vatten kvalitén innom ett år.
Hmm satt och funderade lite på detta, borde det inte gå att konstruera ett filter likt den princip som man inom fysiken kallar för "Inteferens i tunna skikt"?. Jag vet att man använder sig av detta för att få in så mycket ljus i en kamera som möjligt. Det borde ju rent teoretiskt gå att blockera ljus ovan >700nm. Jag kollade runt lite på nätet och fann att det existerar så kallade IR-blockerare men jag lyckades inte hitta något ställe där man kunde inhandla dessa.
Produkten Tollfree 1.0 är en smart registreringsskyltshållare som du med ett enkelt knapptryck flippar din regskylt 90 grader framåt, detta för att skaka av snö,slask och annan smuts som gör din regskylt mindre synlig för biltullarnas kameror.
Det är av största vikt att din skylt är hel och ren när du passerar biltullarna för att fotot ska bli tydligt!
Beställ en Tollfree 1.0 idag så kan du vara säker på att du verkligen blir debiterad biltull varje dag!
- EagleSpirit
- Kontakt:
Tror inte de satsar så mycket på motorcyklarna eftersom det handlar om en trängselavgift och motorcyklar tar ju inte riktigt upp lika mycket plats som bilarna... Dessutom är det inte så många som tar hojjen in till stan mitt vintern.chille skrev:Hur är det med motorcyklar, måste man ha nummerplåt där fram?
För där bak finns det ju många som har minimala nummerplåtar som sitter gömda innuti stänkskärmen. Är man skicklig så wheelar man ju bara genom tullen så fastnar den inte på bild
Jag har funderat på att bygga som en persienn som sitter där hela tiden. Man ser skylten framifrån men inte uppifrån eftersom bladen på persiennen blockar insyn.
Rent allmänt så tror jag att detta kommer skapa så mycket irriterade bilister att någon kommer sabba kamerorna, klippa kablarna i stålparna, skjuta sönder dom med något. Råka köra på en stålpe så att alla kameror ramlar ner. Eller så kommer det bli färre politiker, någon kommer få äta upp dom där kamerorna.
Rent allmänt så tror jag att detta kommer skapa så mycket irriterade bilister att någon kommer sabba kamerorna, klippa kablarna i stålparna, skjuta sönder dom med något. Råka köra på en stålpe så att alla kameror ramlar ner. Eller så kommer det bli färre politiker, någon kommer få äta upp dom där kamerorna.
Coot! Då är frågan om det finns något av värde innuti.
Jo, renat allmänt så är risken stor att försöket kommer att bli permanent även om 70% röstar imot: "För det var så dyrt att testa så nu måste vi köra det i alla fall ett par år. Åh, vi kan rösta nästa val igen".
Men blir det så ... asså jag har alltid villjat leka med en syrelans. :-x
Frågan är vad som händer om man ändrar sin reg skylt till en som är handikappad och kör gratis.
Jo, renat allmänt så är risken stor att försöket kommer att bli permanent även om 70% röstar imot: "För det var så dyrt att testa så nu måste vi köra det i alla fall ett par år. Åh, vi kan rösta nästa val igen".
Men blir det så ... asså jag har alltid villjat leka med en syrelans. :-x
Frågan är vad som händer om man ändrar sin reg skylt till en som är handikappad och kör gratis.
notan blir större än så, det är vad vägtullarna kostade, sen tillkommer de ju en massa annat, sa dom inte på insider att de skulle kosta runt 30 miljader?lgrfbs skrev:Sitter och ser på programet som det verkar är det något så tokigt, jag alldrig hör i hela mitt liv.Jonaz skrev:Tror att Insider på tv3 skulle handla om vägtullarna denna vecka.
Vissa fordon behöver inte ha regskylt fram, tex gocart fyrhjulingar mfl.
Det har kostat 3,8 Miljadrer kronor och det motsvarade typ 2-3 reningsverk
på andra sidan östersjön som ger effekt på vatten kvalitén innom ett år.