Hur brukar ni göra när ni köper/säljer på forumet?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
LillaJag

Hur brukar ni göra när ni köper/säljer på forumet?

Inlägg av LillaJag »

Brukar ni träffas någonstans och lämna över/ta emot det ni har sålt/köpt, eller ge ut era bostadsadresser? Det finns säkerligen intressanta saker här inne, men om det som skall köpas ligger en bit bort så känns det lite osäkert att ge ut min adress.
Användarvisningsbild
PeterH

Re: Hur brukar ni göra när ni köper/säljer på forumet?

Inlägg av PeterH »

När du har varit här ett tag lär du dig vilka som är aktiva och går att lita på. Annars finns en lista i wikin med bedömning av säljare i forumet...
Användarvisningsbild
mcrj

Inlägg av mcrj »

Här finns nog bara genomsnälla nördar men man kan nog
inte vara för säker
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Inlägg av adent »

Jag tror nog inte det är nån fara. Det är förstås dumt att skriva din adress i ett inlägg, men det behöver man förstås inte göra. Att bjuda i en auktionstråd eller skriva att du vill köpa i en säljestråd är förstås rätt ofarligt. Sedan skickar du bara ett PM med din adress till säljaren. Annars får du väl skaffa en bulvan - du får använda morbror nisses address :)

MVH: Mikael
Användarvisningsbild
hcb
Moderator
Kontakt:

Inlägg av hcb »

PeterH har en bra poäng. Precis som i livet utanför EF lär man efter ett tag vad det är för slags personer bakom skärmnamnen. Eller ja, en del av oss skyltar ju t.o.m med våra riktiga namn :mrgreen:
Att lämna ut adress i ett PM eller email tycker jag inte är något farligt, men så är det också rätt lätt att ta reda på var min brevlåda bor. Skall man träffa någon för att göra upp en affär kan man ju göra det på ett ställe med mycket folk.[1]

Men som sagt, häng här ett litet tag så tror jag att du får en rätt bra uppfattning av vad det är för slags personer som finns på EF.

[1] Själv tog jag förra årtusendet tåget till Stockholm och köpte på Östra Station ett objektiv till en bladare för femtontusen av en för mig okänd person. Snubben tog emot kuvertet med sedlarna utan att titta efter och var nöjd så. Man skall lita på folk :)
Skriv svar