Jag letar efter en så kallad ScTP kabel, alltså: twisted pair wire with overall screen.
Mina önskemål är alltså 2 ledare på helst 0.75kvadrat(vilket verkar omöjligt att hitta, är ok med 0.5 också)
Den ska tåla åtminstånde 0 till 90 grader celcius och klara vibrerande miljö.
Finns det såna kablar och var köper jag den? Har googlat i många timmar men orkar inte mer..
Sökes: ScTP kabel
Sökes: ScTP kabel
Senast redigerad av blueint 19 december 2012, 01:08:53, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: var: ScTP kabel
Anledning: var: ScTP kabel
Re: Sökes: ScTP kabel
Det är väl vanlig standard STP/FTP-kabel du letar efter, så det kan väl inte vara så svårt att hitta.
Jag har försökt hitta en sån kabel men jag tycker det är svårt. Tycker utbudet verkar dåligt på de sidor jag sökt på.. tex Elfa
Det är mest datorsladdar tycker jag.. med flera ledare.
De passar inte mitt ändamål. Jag ska ha den till en varvtalsgivare på bilmotorn.
Sen vet jag inte om "vanlig standard STP/FTP-kabel" är rätt.
Hittade detta på wikipedia:
ScTP, en förkortning av Screened Twisted Pair, är väldigt lik STP-kabeln. Det som skiljer båda kablarna är att ScTP-kabeln inte har någon skärm runt varje par av trådar, vilket innebär att inte skyddar mot Cross-talk, endast mot yttre störningar.
ScTP kallas också FTP (Foiled Twisted Pair). Ibland kallas denna typ felaktigt för STP.
Jag blir helt vilse i detta kabelletande, så finns det folk här som tycker det är enkelt så hoppas jag ni vill hjälpa mig hitta en.
Eller att ni lär mig leta rätt
Det är mest datorsladdar tycker jag.. med flera ledare.
De passar inte mitt ändamål. Jag ska ha den till en varvtalsgivare på bilmotorn.
Sen vet jag inte om "vanlig standard STP/FTP-kabel" är rätt.
Hittade detta på wikipedia:
ScTP, en förkortning av Screened Twisted Pair, är väldigt lik STP-kabeln. Det som skiljer båda kablarna är att ScTP-kabeln inte har någon skärm runt varje par av trådar, vilket innebär att inte skyddar mot Cross-talk, endast mot yttre störningar.
ScTP kallas också FTP (Foiled Twisted Pair). Ibland kallas denna typ felaktigt för STP.
Jag blir helt vilse i detta kabelletande, så finns det folk här som tycker det är enkelt så hoppas jag ni vill hjälpa mig hitta en.
Eller att ni lär mig leta rätt

Är det väldigt viktigt med just 2st trådar, annars skulle är 55-829-03 iaf nära ditt krav?
Alternativt 55-816-49 med just 2x0,75 skärmad och temperatur +80 iaf, men däremot inte gjord för samma konstanta böjning som släpkedjekabeln...
eller om det är viktigt med högtemperatur så tål nog en silikonkabel över +90... men då får du ha separat skärmstrumpa...
55-566-18 + 55-086-76
Alternativt 55-816-49 med just 2x0,75 skärmad och temperatur +80 iaf, men däremot inte gjord för samma konstanta böjning som släpkedjekabeln...
eller om det är viktigt med högtemperatur så tål nog en silikonkabel över +90... men då får du ha separat skärmstrumpa...
55-566-18 + 55-086-76
- prototypen