Det händer ibland att man måste fixera en detalj och då hade det varit bra med ett litet skruvstäd.
Jag har hittat på ebay typ detta
Men den har max 1" i gapet, lite mera hade varit trevligt.
Någon som sitter på en bra länk eller ngt annat förslag?
ja se där.
Någon som har testat någon av dessa?
Jag skulle vilja ha ett 'jack' som på de små för att spänna fast delar utan att anväda paralellbitar, men det verkar som att dessa jack enbart finns på de mindre?
Jag är osäker på om jag kan fräsa ett spår med min maskin, i alla fall med god ytfinish.
Mini är väl igenteligen inte 'mini' utan snarare ett max gap på ~60mm och 30mm bred
Lär väl bli svårt att få nåt så smalt som gapar såpass mycket.
Svar på din fråga, så har jag bara god erfarenhet av den typen med neråt dragande backar som Sorotrec har på sin sida. Såldes med Aldrin fräsen men nytt kommer att införskaffas framöver.
Bredden är igenteligen inte så viktig.
I och med 'vi' (Borisar) har begränsat med utrymme på Z så är jag ute efter ett städ som inte bygger speciellt mycket på höjden.
Jag har sett att bredden och längden är oftast sammanhängde med den totala höjden på städet, därav ett max gap på ~60mm
Jag har köpt 50mm på ebay billigt till min Boris, om jag någonsin blir klar med Stor-fräsen så tänkte jag köpa 2-3 till för att spänna fast långa/udda grejer.