Nån som provat...
Har den inte här, men den har inte någon skruv alls.... hmmm kanse en undet någon
klisterlapp, så jag funderade på att bygga ett kodlås av den och plocka knappdatan från IR dioden
och sedan in i egen elektronik natuligtvis i en snygg låda så skulle det kunna bli något, men
det är inget projekt jag kommer att börja med nu på en gång......
Kanse jag tar med mig multiverktyget hem och kapar upp dosan, få se hur det blir.....
klisterlapp, så jag funderade på att bygga ett kodlås av den och plocka knappdatan från IR dioden
och sedan in i egen elektronik natuligtvis i en snygg låda så skulle det kunna bli något, men
det är inget projekt jag kommer att börja med nu på en gång......
Kanse jag tar med mig multiverktyget hem och kapar upp dosan, få se hur det blir.....
Jag ska skruva isär den när jag kommer hem och ladda upp bilderna.
Jag har förresten hittat den där ficklampan utan batterier på clasohlsson. Länk här nedan:
ficklampa
Inuti finns egentligen inget instressant, en spole men en rörlig magnet som laddar 2 små cell-batterier. Men ganska häftigt ändå
Jag har förresten hittat den där ficklampan utan batterier på clasohlsson. Länk här nedan:
ficklampa
Inuti finns egentligen inget instressant, en spole men en rörlig magnet som laddar 2 små cell-batterier. Men ganska häftigt ändå

Senast redigerad av fatpo83 26 november 2005, 12:15:35, redigerad totalt 1 gång.
Har fått fjärren och det första som jag såg var att det definitivt inte är något som ens har med en LCD att göra. Det är 2 genomskinliga plastfilmer som har genomskinliga kontakter på dess ytor. När man trycker på ytan av den ena plattan så blir det kontakt med underliggande genomskinliga kontakt. Så det är alltså inget som överhuvudtaget har med en LCD att göra, tja förutom dom genomskinliga ledande ytorna då. Symbolerna finns på en platta som ligger under plastfilmerna.
Några bilder på fjärren:

http://home.swipnet.se/kmnhij/Kontroll.jpg
Den sista bilden är lite väl stor för att postas direkt. Dom vita prickarna som man kan se är det som håller plastfilmerna separerade med uppskattningsvis någon tiondels mm från varandra.
Några bilder på fjärren:

http://home.swipnet.se/kmnhij/Kontroll.jpg
Den sista bilden är lite väl stor för att postas direkt. Dom vita prickarna som man kan se är det som håller plastfilmerna separerade med uppskattningsvis någon tiondels mm från varandra.
- JimmyAndersson
- Kontakt: