Nån som provat...

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
anlo

Nån som provat...

Inlägg av anlo »

Nån som provat vad som går att göra med följande display:

http://www.bonniershop.nu/default.asp?t ... ils&ID=157

Funderar på att beställa en, men utan att veta vad det är för typ av display är ju risken att det bara blir en kass multi-fjärr av det hela.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Kass rubrik!!!! :-(
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Kasst svar!!!! :(

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Tror inte det är något att ha om jag ska vara ärlig. Högst troligt är att man inte kan byta det som står på det.

Kanske man kan ha kul med belysningen och touch-panelen.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

OT:
Precis! Som man frågar får man svar. Rubriken är en del av frågan och jag förstår ärligt talat inte varför man inte klarar av, alternativt bryr sig om, att göra ett bättre försök till rubrik. Det är bara nonchalans mot dom som bemödar sig med att svara på frågor här.

On-topic:

Jag håller med. För 19kr eller så, så lär den inte vara mycket att ha. I bästa fall fasta symboler som tänds upp i olika kombinationer.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Att det är så billigt kan kanske bero på att fjärrkontrollen är en sponsringsprodukt för att locka tidningsförlaget att köpa produkter av fjärr-tillverkaren.
Tidningsförlaget använder dem i sin tur för att locka prenumeranter.
Det händer hela tiden i många branscher och behöver inte betyda att produktern är skräp.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Njaa, jag tror ju inte att den skulle vara jämförbar med en fjärr som man köper ute för 19kr. Å andra sidan tror jag inte heller att den är jämförbar med en fjärr för 2000kr som har programmerbar grafisk LCD-skärm med touch. Kanske något däremellan, säg 100kr eller kanske 200 i bästa fall. Men inte ens för dom pengarna får man en fjärr med speciellt kul display.

Min åsikt kvarstår! :-)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

:)
Det står att den är värd 249kr, så din uppskattning verkar stämma. Men ändå kan det röra sig om en ren rekamprodukt från tillverkarens sida. (För en tid sedan så var det samma sak med USB-minnen. Har själv en sådan från Dell.)

Funderar ändå på priset och kvalitén. Självklart har de säkert tillverkat många fjärrkontroller, så kostnaderna har säkert inte varit höga.
Chassi, "blå lysgrejj", chip och IR-diod kan man ju inte fuska med. -Det går säkert att tillverka så billigt att det inte ens behövs lågbudget-prylar till det.
Kvar finns pekskärmen... Finns det så billiga pekskärmar att hela fjärrkontrollen kan säljas för 249kr?
Låt säga att touchdisplayen inte är så bra. Hur märks det i så fall? Touch-delen borde ju iallafall fungera bra, annars är den ju helt oanvändbar som fjärrkontroll...
Tekko

Inlägg av Tekko »

Varför inte plocka hem en och kolla vad det är förnått ? Det är ju bara 19 spänn :wink: Men ändå, iomed att det är en fjärr med touch so kan det va nått special, kan ju vara bara vanliga touch knappar bakom en plastskiva som lyses upp av rgb leds och som har mönstwer infrästa för att skapa knappsymbolerna.
Användarvisningsbild
exile
EF Sponsor

Inlägg av exile »

Skulle tro att det är fasta symboler på LCD... så att använda till något annat är nog inte så skoj....
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Skulle kunna vara så att det sitter vanliga fjärrkontrollknappar under en belyst platta.

Då blir det ju inte dyrare än en vanlig fjärr, om man bortser från en lysdiod.

Att det står LCD behöver ju inte betyda så mycket.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Beställde tidningen för någon vecka sedan och fick då med denna fjärr. Kan se vad det är för något skit när jag får kontrollen, tar dock 3 veckor efter man betalat tidningen och jag fick inbetalningskortet idag..
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Zeus: I så fall är det falsk marknadsföring på hög nivå. På sidan står det att fjärrkontrollen har "LCD touch screen" och att det är en "LCD-pekskärm".
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Jag skulle inte bli förvånad.
fatpo83

Inlägg av fatpo83 »

Jepp jag har fått den!!

Den är helt Ok faktiskt, kan typ styra alla tv:n, video/dvd, stereo. Dock kommer man inte åt alla funktioner för tex. tv. Men för vanligt användande är den perfekt (byta kanaler, text-tv, bildinställningar etc)

Jag rekommenderar starkt då man endast betalar ca 50kr, och då får man inte minst 2 tidningar värda ca 100kr...har även beställt teknikens värld och då fick jag en ficklampa utan batterier ;)
Användarvisningsbild
lgrfbs
Kontakt:

Re: Nån som provat...

Inlägg av lgrfbs »

anlo skrev:Nån som provat vad som går att göra med följande display:

http://www.bonniershop.nu/default.asp?t ... ils&ID=157

Funderar på att beställa en, men utan att veta vad det är för typ av display är ju risken att det bara blir en kass multi-fjärr av det hela.
Jag tog detta erbjudande och har redan fått min fjärr. lcd är det inte tal om då tecken på fjärren är
synliga även då inga batterier sitter i, hur man fixar det med en lcd veta tusan :D

Utan vad det rör sig om är en tryck känslig plast skiva med bakgrundsbelysning, sena klarade den inte
min LG VHS/DVD spelare utan kör den som VHS utan möjlighet att ändra läge eller programmera den
med annan kod för att lägga DVD på en ikon och VHS på en annan.
Det kan även vara så att det är jag som inte fattar hur den ska användas :?
Skriv svar