Hej!
Jag har laddat ner och kollar lite på MeshCam. Jag har en bit jag skulle vilja fräsa ut enligt bilden nedan:
Jag vill först fräsa färdigt hela inner-hålet och sedan ytterkonturen (ur en fyrkantig träbit). Problemet är att g-koden blir så att den åker fram och tillbaka mellan konturerna och tar ett djuppass i taget istället för att göra klart den ena och sedan ta den andra konturen. Går det att ställa in någonstans?
Edit: Kanske inte var helt rätt kategori detta, nån mod får gärna flytta det till rätt kategori
MeshCam ordna cut
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: MeshCam ordna cut
Kanske inte rätt verktyg för 2,5D fräsning direkt, skulle nog valt nåt annat typ Sheetcam istället. Är det den typen av jobb du har mest typ 2,5D så bör du tänka om, men visst går det att få till i Meshcam.
Re: MeshCam ordna cut
ok ska kolla upp detta, har inte köpt något program än, testar runt lite för att se vad jag gillar. Men om det ändå går hur går man tillväga? (om man nu inte vill klippa och klistra g-kod)
Har kollat lite på region men det enda jag lyckas med är att skapa en g-kod som bara kör innerhålet.
Har kollat lite på region men det enda jag lyckas med är att skapa en g-kod som bara kör innerhålet.