Hej det är alltigt roligt att kunna hjälpa till...
Tja alla komponeter ser bra ut utom spolen...
Du bör ha en spole med kärna ex
58-690-45, du kan hitta liknade i gamla ATX agg...
Gate späningen ska vara vid belastning ca 24volt top till top...
Jag tror jag ta och för klarar kretsen så blir det lättare för dej att fel söka..
M1 är swicthen N-fet, för att den ska ha låg till resistans (=lika med små förluster idet här fallet) bör späningen mellan gate och source vara ca 10 volt eller mer (för IRF540)
Exempel:
Vad jag har gjort är att höja späningen till Gaten, det gör jag med hjälp av D4 och C2
När kretsen startar kommer C2 vara laddas med skilnaden +12 - diodfallet (för D4) - V1 när sedan M1 swictas till kommer en ström att gå genom L1 även om M1 har ganska hög resistan nu (för att gate späningen är låg) så när M1 slår av kommer späningen på L1 att sjunka till ca -0.7 och C2 kommer att laddas, det här upprepas till C2 upp nåt ca 12v vilket går på några ms...
Vist finns några nakdelar M1 får inte leda hela tiden då C2 kommer tappa späningen vilket leder till Rson på M1 kommer att öka, detta inbär att duty-cykel inte kan vara 100% utan typ 99.9% eller liknade...
Nå jag ska säga några ord om gate drivningen oxå
Q1 är spänings följare delvis kommer späningen mellan bas och emiter vara ca 0.7 volt
Q2 fungerar som en swicht, när den är på kommer den att dra ner bas på q1 vilket leder till att Q1 stängs av och när Q2 är av stängt kommer den att Q1 att leda
Vad gör C1,R2 och D1, ju C1 och R2 kommer att ge hög bas ström till Q2 som kommer att swicthas till snabbt sedan kommer R1 att ge underhåls ström för att Q2 ska vara på och när den swictas av kommer D1 att "ladda" C1
Varför gör på de här visset är att man vill undvika att man Q2 hamnar i saturation vilket gör att Q2 blir långsam när den ska slås av
Dock kan man ersätta Q2,R1,R2,C1 och D1 med en mindre N-fet ex BSN254
Har du några fler frågor så fråga på

Dock är jag inte så snabb på att svara...