Fråga Ang Ballast till Metallhalogenlampa

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Fråga Ang Ballast till Metallhalogenlampa

Inlägg av gOry »

Har denna ballast.
Bild
enligt kopplingsschemat på ballaste så ska man koppla fasen i skruven längst till vänster, och sen lampan i serie mot nollan mitten i plinten till höger, kan inte se nån anna lösning,

Men sen så står de "With external superimposed ignitor (Z)" och den har inte jag, nån som vet var man kan köpa?
Användarvisningsbild
Maze

Inlägg av Maze »

Finns säkert att få tag på i gamla gatulampor eller industriaramturer för natriumlampor, kolla på nån återvinningscentral kanske
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Maze skrev:Finns säkert att få tag på i gamla gatulampor eller industriaramturer för natriumlampor, kolla på nån återvinningscentral kanske
så de går bra med vilken ignitor som hälst?
Användarvisningsbild
Maze

Inlägg av Maze »

Inte säker. Det bästa är kanske att kolla upp nåt datablad på den lampan du tänkt driva med ballasten. Där borde det stå både vilka ballaster och tändare som fungerar till lampan.
Megge

Inlägg av Megge »

Har inte Natriumlampor inbyggd tändare?

Jag köpte ballast och tändare här http://izzotek.com/achat/index.php?catid=30. Tändaren kostar 9 och frakten ca 15-20 har jag för mig. Det blir lite dyr frakt för bara tändaren. Prova att ringa runt till lokala lampförsäljare annars, de kanske kan ta hem tändare eller vet någon som säljer.
Skriv svar