Skrevt ett långt inlägg som hamnade i cyberrymden så nu blir det ett kort.
Geckodrivare är det bästa som hänt mig på länge, G210X blev det, nu har jag 10ggr bättre prestanda och har inte testat om jag kan få ut mer än så...
Var nöjd med kinadrivarna men nu är jag supernöjd!
Geckodrivare!
Re: Geckodrivare!
Appropå vaddå? Har du en annan tråd där du beskriver dina "problem" med någon kinadrivare? Bra att lägga detta där i så fall... Om du inte har en tråd som beskriver tidigare drivare och problem får du gärna berätta lite mer om bakgrunden till bytet, och du vet väl att bilder och filmer uppskattas 

Nej, jag avr bara så imponerad över skillnaden, får fatta mig kort nu med tyvärr.
Men t.ex så kunde jag inte komma över 220mm/m på Z utan att den stallade, oftast när den gått någon sekund, labbade ganska mycket med det utan resultat(gissade på att axeln gick för tungt och att jag får leva med det helt enkelt.
Med Geckodrivaren testade jag med 2000mm/m utan att ändra något i övrigt, bara fungerade direkt!
X/Y hade jag problem med resonans vid 1700mm/m som gjorde att jag la mig på 1500mm/m, det är nu helt borta och har inte testat var taket går.
Fräste några timmar igår utan att märka några problem iaf.
Men t.ex så kunde jag inte komma över 220mm/m på Z utan att den stallade, oftast när den gått någon sekund, labbade ganska mycket med det utan resultat(gissade på att axeln gick för tungt och att jag får leva med det helt enkelt.
Med Geckodrivaren testade jag med 2000mm/m utan att ändra något i övrigt, bara fungerade direkt!
X/Y hade jag problem med resonans vid 1700mm/m som gjorde att jag la mig på 1500mm/m, det är nu helt borta och har inte testat var taket går.
Fräste några timmar igår utan att märka några problem iaf.
Jag kanske borde skrivit om mitt långa ursprungliga inlägg... 
Men det var DM860A köpta hos Longs-motor.
Nema 34 11,2Nm stepper motor.

Men det var DM860A köpta hos Longs-motor.
Nema 34 11,2Nm stepper motor.