Hjälp! Måste få igång AVR Studio och min AVR Dragon!

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Glattnos

Hjälp! Måste få igång AVR Studio och min AVR Dragon!

Inlägg av Glattnos »

Jag har en ny dator och måste få igång AVR studio och min Dragon. Det måste ske idag eftersom jag åker bort imorn och kommer ha taskig internet-uppkoppling.

Nya datorn har Win 7 64x
Jag laddade ner senaste Atmel Studio 6 - gick inte att installera(???)
Eftersom det är bråttom så slängde jag in AVR Studio 4 istället, som jag har på gamla datorn, det gick bra.
Men det går inte att få igång min AVR dragon på nya datorn. På gamla datorn installerades den själv när man pluggade in den i datorn. Jag har försökt hitta drivrutiner till Dragon för Win 7 64x men hittar inte något som fungerar(kanske inte finns).

Det skulle vara guld värt om någon vänlig person kunde länka till installationsfiler och drivrutiner, SOM FUNGERAR på Win 7 64x
Jag har så lite tid att få till detta. Ca 2 timmar ikväll.

(Ingen dör om jag inte får till det men jag kommer frysa om jag inte kan få igång värme, mm i båten :wink: )
Glattnos

Re: Hjälp! Måste få igång AVR Studio och min AVR Dragon!

Inlägg av Glattnos »

111 st som skiter i mig! :shock: Det ska jag komma ihåg! :D

Fick tillslut till det.

Jag valde AVR Studio 5 på denna sida: http://i.amniels.com/avr-studio-4-and-5-download-links
Det var en .exe-fil som bara var att köra. Det var flera saker som installerades och det var mest bara att trycka på "next" och "install" hela tiden.
När det var klart så följde jag instruktionen här: http://www.avrfreaks.net/index.php?name ... ic&t=82994
Gick sedan in i Enhetshanteraren och lät datorn söka på internet efter senaste drivrutinerna för både WinDriver och AVR Dragon, vilket gick bra.
Sedan öppnade jag AVR Studio och klickade på programmera-knappen. Då fick jag frågan om jag ville uppdatera min Dragon, klickade JA. Då blinkade Dragonen som ett flipperspel och det stod typ "Uppdaterar Dragon MCU" eller nått liknande.

Efter det fungerar det perfekt!
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Om ett hundraelva skiter i dig!
Och du löser problemet själv, vad är värt?

Kommer du aldrig att posta mer på EF då?

När jag då läser din lösning! Vem skulle ha hintad dig om rätt vä!
Glattnos

Inlägg av Glattnos »

Lasp: Jag ber om ursäkt men jag förstår faktiskt inte vad du skriver. Förtydliga gärna :)
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

111 som läser betyder inte 111 som vet svaret...

Swech
Glattnos

Inlägg av Glattnos »

Alltså, det var naturligtvis ett skämt. Trodde att det var uppenbart och att det räckte med smileys som markering. Sorry!

De flesta här på EF är så otroligt hjälpsamma så att jag förstod att ingen hade ett snabbt svar på min fråga, eftersom ingen hade hunnit svara.

Jag förstår fortfarande inte vad Lasp menar. Försökte förstå om det innehöll kritik eller beröm, men gick bet på det.
Användarvisningsbild
Swech
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Swech »

:)

Swech
Användarvisningsbild
adent
Kontakt:

Inlägg av adent »

Men något som jag verkligen uppskattar är när man löser sitt problem själv och ändå postar lösningen i tråden. Det är grymt bra för näste person som söker!
Skriv svar