Funderar på något annat - varför köra med 50-100W last OM jag drar ner volymen och bara matar ut några milliwatt??
Göra en bra konstlast
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Göra en bra konstlast
Tror nappt det, men knappast nyttigt eftersom lasten transformeras över till primären där en hög anodimpedans kan leda till instabilitet.
Funderar på något annat - varför köra med 50-100W last OM jag drar ner volymen och bara matar ut några milliwatt??
MiaM skrev:
soundbrigade skrev:
Högtalare också...Tänk som redan nämts i tråden på att fetare motstånd har rätt hög induktans, p.g.a. att de är trådlindade.
soundbrigade skrev:
Jag som trodde att du skulle mäta distorsion vid högre effektFunderar på något annat - varför köra med 50-100W last OM jag drar ner volymen och bara matar ut några milliwatt??
Jag föreslog en krets som automatiskt "drar ner volymen" när man switchar bort utgången från en stärkareRADIOT skrev:BRIGADEN kommer du ihåg att dra ner effekten VARJE gång då?
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Det här är en dum burk med två omkopplare, alltså inget är hopkopplad med stärkarna. Grejen är ju att ett rörsteg gärna vill vara påslaget 15-20 minuter för att vara i "form"....
Jag har sett att folk använt sig av glödlampor för sådana ändamål. En ganska effekttålig komponent för AC-strömmar, dessutom behövs ingen gaffeltruck för att flytta på den och lätt att få tag på. Win-win?
PS. Mitt första inlägg i forumet! Wohoo!
PS. Mitt första inlägg i forumet! Wohoo!
Men intelligensifiera den då?soundbrigade skrev:Det här är en dum burk med två omkopplare, alltså inget är hopkopplad med stärkarna. Grejen är ju att ett rörsteg gärna vill vara påslaget 15-20 minuter för att vara i "form"....